Vesměs kladně hodnotí změny dotázaná veřejnost. Ostravané jsou rádi, že mnohokrát zalepená vozovka a mnohdy rozpraskané chodníky jsou ty tam. „Rozhodně je ulice mnohem hezčí, schvaluji i přesunutí zastávky a zejména přechodu u kostela,“ komentuje změny v ulici jedna z procházejících dam.
Další z lidí, kterých se Deník dotazoval, jí v tom dávají za pravdu.
„Při přestupování to teď máme všechno blíže, je to fajn. Jen mi připadá, že ty nové semafory v Přívozské ulici jsou zbytečné, stejně tam nikdo nečeká a ty čtyři kroky přes ulici udělají lidé i na červenou,“ myslí si paní Olga. Také jí vadí přístřešky.
Líbí se vám nová podoba ulice Českobratrské? Hlasovat můžete v naší anketě pod článkem.
Přesněji řečeno fakt, že před hotelem Mercure přístřešek není vůbec a ten v protějším směru je nyní asi dvacet metrů od místa, kde zastavují trolejbusy.
VÝKUP STÁNKŮ?
„Ve směru na Fifejdy přístřešek nikdy nebyl, ale po rekonstrukci mi tam také schází. Bohužel tam však pro něj s ohledem na šířku chodníku či třeba normy pro slepce nebylo místo. Nevešel by se tam,“ říká ostravský radní pro dopravu Lukáš Semerák.
Totožná je podle něj situace v protisměru tam, kde nyní trolejbusy stojí, by se stávající přístřešek také nevešel.
„V řádu měsíců ale zkusíme odkoupit soukromé betonové stánky v Husově sadu na pozemcích města a celý prostor dále zkulturnit. Prodejnu jízdenek a trafiku bychom chtěli zachovat a doplnit je slušnými veřejnými toaletami,“ popisuje radní další možné změny v nejbližším okolí ulice s tím, že pak je ve hře i přesunutí přístřešku přímo před trolejbusové stání.
Také paní Jaroslavě Žákové připadají změny ku prospěchu věci. Vítá i květinové záhony nebo středový pás z žulových kostek.
„Možná je kvůli snížení pruhů doprava mírně pomalejší, ale není to nic hrozného. To lidé nadávají spíše na Nádražní ulici, kde nyní auta jezdí po kolejích a čekají za tramvajemi,“ soudí pravidelná cestující.
ACH, TO PARKOVÁNÍ
Zatímco cestující nebo lidé, kteří tudy pouze procházejí, vyjadřují spokojenost, obchodníci z místních prodejen láteří. „Slíbili nám parkování, ale nemáme nic,“ říkají a mají pravdu. Kvůli špatné komunikaci mezi investičním a dopravním odborem ostravského magistrátu se totiž na parkování tak nějak pozapomnělo a do projektu nebylo zaneseno. A tak se napravovalo dodatečně…
„Minulý týden se mi podařilo uprosit dopravní policii a v nejbližších dnech namalujeme do pravého jízdního pruhu na vozovku několik parkovacích stání, což je nejrychlejší řešení. Režim bude třicet minut zdarma na parkovací terčík. Pobavím se o tom s místními podnikateli, zda jim tento způsob vyhovuje,“ povídá radní.
Fotogalerie: Českobratrská v Ostravě se otvírá
Stání zde bude opravdu jen pár. Od místa, kde končí středový pás, po úsek, kde se auta začínají řadit do odbočovacího pruhu na Nádražní ulici, se jich mnoho nevejde. Proto má tento plán i druhou část. Ta ale vyžaduje trpělivost. Přibližně za rok namalovaná parkovací stání paradoxně zase zmizí a po vyřízení stavebního povolení se bude parkovat částečně na chodníku.
„Pokud má tato nepříjemná situace nějaké plus, pak to, že teď máme čas na jednání o maximalizaci počtu míst. Prozatím je alespoň namalujeme na vozovku. Pokud by se to nepovedlo a obchodníci byli rok bez parkování pro zákazníky a dodavatele, bylo by to pro ně likvidační,“ uznává spoluviník současné situace Lukáš Semerák.
Plusy a minusy rekonstrukce+ přesunutí zastávek naproti sobě
+ květinové záhony
+ celkový dojem z modernější ulice
- nedomyšlené parkování u obchodů
- problémy s přístřešky
- zpomalení dopravy (nebo je to plus?)