Prodloužení ulice, která svede dopravu z Nové Karoliny kolem někdejších městských jatek a prázdné haly bývalé hobbyprodejny Bauhaus, přišlo na téměř 93 milionů korun. Ulice byla rozšířena, už nyní je dokončen nový povrch. Od září by tudy měl také jezdit trolejbus.

Zatímco řidiči, kterým Nová Porážková umožní rychlejší průjezd centrem města, mohou mít důvod k radosti, nájemci kanceláří v okolních ulicích ji nesdílejí. S rozšířením vozovky totiž zmizely desítky legálních i neoficiálních parkovacích míst.

Ilustrační fotoIlustrační fotoZdroj: null

„Stavbu takto nelze zkolaudovat, neboť je v rozporu s platnými zákony - touto investicí magistrátní úředníci zrušili dosavadní parkovací místa u kancelářských budov v ulicích Porážková a Žerotínova bez náhrady, čímž narušili ,pokojný stav'," domnívá se například Ostravan František Jasiok.

Mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská skutečně připouští, že parkování v daném prostoru nyní možné není. „Ale ani situace před zahájením stavby nebyla ideální. Řidiči parkovali i na nevyznačených a nezpevněných plochách, které nebyly pro parkování upraveny. Nedodržování pravidel provozu oboustranným odstavováním vozidel v úseku Stodolní a Švabinského často způsobovalo dopravní komplikace," říká.

Jak ale doplnila, město má pro posílení parkovacích kapacit v okolí centra vytipováno několik lokalit. Jejich financování a výstavba je však záležitostí příštích let. Například až tři stovky parkovacích míst by měly v budoucnu vzniknout pod mostem Pionýrů a v bezprostředním okolí, dále pod mostní estakádou Českobratrská má být zřízeno parkoviště s kapacitou až 150 míst. Zpracován je rovněž návrh parkovacího objektu u bývalé haly Tatran.

Iva Mušálková