„Díky této nové lince můžeme očekávat zvýšení celkového odbaveného nákladu přibližně o 1800 tun. Jsem rád, že kromě rozvoje osobní dopravy, kdy se blíží spuštění nových pravidelných linek do španělské Malagy a Podgoricy v Černé Hoře, se dynamicky rozvíjí i cargo doprava. Mošnovské letiště nabízí kvalitní zázemí i dostatečné kapacity. Mohu připomenout, že na podzim loňského roku byla dokončena výstavba nového cargo terminálu s rozlohou 4 500 metrů čtverečních a kapacitou až 36 tisíc tun ročně,“ uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu Radek Podstawka a doplnil, že zmíněný terminál je vybaven technologiemi umožňujícími efektivnější kompletaci nákladu na letecké palety a kontejnery.

Jiří Korn
Tipy na víkend: jsou tady Velikonoce, výstava Toyen i koncert Korna a Mareše

„Dlouhodobě si uvědomujeme obrovský potenciál našeho letiště v rozvoji nákladní přepravy. Již dříve stanovená strategie se zaměřením větší pozornosti právě na cargo se ukázala jako krok správným směrem. Na vybudování nového cargo terminálu v loňském roce navazuje rozvoj našich obchodních aktivit směrem k navýšení objemu nákladní přepravy.“ uvedl Ondřej Musil, manažer pasažérské přepravy Letiště Ostrava.

„Letiště Ostrava vnímáme jako velmi silný a strategický logistický HUB (dopravní uzel - pozn. red.) a svými aktivitami se snažíme rozšiřovat objemy u již fungujících linek a zároveň neustále budovat nová spojení. Linka do Almaty je další krok v rozšíření našeho portfolia leteckých zásilek“ uvedl za společnost EGT Express CZ její obchodní ředitel Petr Mikel.

Čajovna u Sýkorova mostu.
Zavření Čajovny u Sýkoráku v Ostravě mělo dohru u zastupitelů. Víme, co bude dál

Společnost EGT Express i nadále zajišťuje důležité spojení s Taškentem se společnostmi Uzbekistan Airways nebo MyFreigther. Mapu pravidelného cargo spojení doplňují lety společností DHL do Lipska a UPS do Kolína nad Rýnem.