Dopravní podnik Ostrava (DPO) podepsal se švýcarskou firmou Stadler v závěru minulého roku smlouvu na výrobu a dodávku 40 nových tramvají, které budou nejmodernější v zemi.

Ředitel DPO Daniel Morys tím – například spolu s bezkontaktním platebním systémem – položil základní kámen své představě vytvořit z DPO nejmodernější dopravní podnik v České republice.

Související článek: Dopravní podnik podepsal smlouvu na dodávku švýcarských tramvají

Stadler tento týden zveřejnil tiskovou zprávu s parametry nových vozů. Ty budou Švýcaři vyrábět v Praze a první tramvaj by měla být dodána v březnu 2018. Celá flotila pak bude připravena do dubna 2020.

PARAMETRY

Tramvaje s otočným podvozkem vizuálně zapadnou do vozového parku DPO. Budou vycházet z řady Tango, nikoliv Metelitsa, které jezdí například v Petrohradu, byť vizuálně jsou prakticky totožné. Oproti sérii Tango však budou celé nízkopodlažní a podle požadavků ve smlouvě také plně klimatizované.

Přečtěte si také: ODISek už je 300 tisíc. Bezkontaktní platební systém míří na Opavsko 

„Dvoučlánkové tramvaje pro Ostravu budou 24,9 metru dlouhé, 2,5 metru široké a 3,6 metru vysoké. Pojmou až 188 cestujících. Budou mít 61 sedadel, čtyři moderní dveře pro rychlé odbavování cestujících, rampu pro vozíčkáře a maximální rychlost 80 kilometrů za hodinu," stojí v tiskové zprávě výrobce.

Jedna tramvaj DPO vyjde na 27,2 milionu korun. „Jsme rádi, že můžeme dodat první tramvaje do České republiky a cestujícím tak poskytnout vysoký stupeň pohodlí a příjemnou jízdu," říká Peter Jenelten z marketingového oddělení Stadleru.

Mohlo by vás zajímat: Nový šéf DPO Morys: Chci nejmodernější dopravní podnik v republice!

Takto vypadá tramvaj Metelitsa, se kterou výrobce uspěl ve výběrovém řízení v ruském Petrohradě:

Tramvaj Metelitsa, se kterou výrobce nedávno uspěl ve výběrovém řízení v ruském Petrohradě.Zdroj: www.stadlerrail.com