„Chci, aby ostravský dopravní podnik ve srovnání s ostatními podobně velkými nebo příbuznými firmami – mám na mysli konkrétně brněnský, olomoucký nebo pražský dopravní podnik – uspěl a obhájil nebo dosáhl minimálně rovnocenných, ale spíše lepších výsledků,“ říká Kadlučka.

Nově nastupující ředitel má v plánu zkvalitňovat stávající přepravní nabídku, vybudovat systém terminálů, výrazně zvýšit čerpání peněz z evropských fondů a zlepšit s jejich pomocí hlavně tramvajovou a trolejbusovou dopravu. Pozitivně se dívá i na fungování elektrobusů.

„Nemám nic proti elektrobusům, možná spíše naopak. Stejně tak jsem ale otevřený i úvahám o ostatních alternativních, ekologických systémech. Ekologie provozu je jedním z témat, kterými se budu intenzivně zabývat,“ konstatoval Kadlučka.

Do čela ostravského dopravce přichází v době, kdy se od dopravního podniku oddělila výrobní část s názvem Ekova a připravuje se její privatizace. Ve svém předchozím působení byl ale spojen s firmami, které Ekově konkurují. Působil například v dozorčí radě firmy Pragoimex a vlastní i podíl v akciové společnosti Krnovské opravny a strojírny.

„Řeším to přesně tak, jak jsem slíbil – své působení ve statutárních orgánech společností s možným střetem zájmů ukončuji a majetkový podíl prodávám. Snažím se, abych nebyl vnímán jako osoba se střetem zájmů,“ dodal Kadlučka.