„Několik desítek vývojářů ze skupiny Škoda Transportation na vývoji těchto vozů odpracovalo přes dvě stě tisíc konstrukčních hodin. Soupravy budou moci jezdit maximální rychlostí až 160 kilometrů za hodinu,“ informoval Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah.

Veškeré technologické zařízení je umístěno na střeše vozidla, chybí tedy klasická strojovna.

„Tímto řešením je v maximální míře interiér vozidla využit pro cestující,“ doplnil k technické stránce Jiří Paruza, ředitel Škody Vagonka.

Cestujícím nových vlaků v první třídě zvyšují pohodlí polohovatelná sedadla se zvětšeným prostorem pro nohy a zásuvky pro PC připojení. Celý vlak je klimatizovaný a k dispozici je kompletní zařízení pro wi-fi připojení. Během let 2012 až 2014 bude dodáno celkem devatenáct těchto souprav pro regionální dopravu do pěti krajů České republiky.

Na výrobě souprav RegioPanter se podílí také závod Škoda Vagonka v Ostravě.