Jde o křižovatku ulic Mariánskohorské a Nádražní v Ostravě-Přívoze, která od 19. října prochází celkovou rekonstrukcí zastaralé světelné signalizace.

Provoz řídí policisté, kterým se zatím daří hrozbu dopravního kolapsu odvracet. Vydržet musí ještě několik dnů. Podle informací Deníku budou nová signalizace spuštěna ve středu.

„Všichni jsme měli velké obavy z toho, jak se to měsíc bez semaforů zvládne. Je to jedna z nejkompliko­vanějších křižovatek, přes kterou kromě aut jezdí i tramvaje, autobusy a trolejbusy,“ řekl Deníku Jiří Maléř z Ostravských komunikací, které mají světelné signalizační zařízení ve správě.

Černý scénář, podle kterého zejména v době dopravní špičky nastane kolaps, se zatím nekonal. „Je to zejména zásluha policistů, kteří velmi citlivě řídí provoz. Pokud to není zapotřebí, zbytečně do něj nezasahují. Když si to ale situace vyžaduje, okamžitě udělají vše pro to, aby byl provoz plynulý,“ dodal Maléř.

Policisté zatím sklízejí uznání nejen od silničářů, ale i samotných řidičů. „Jezdím tudy prakticky každý den. Žádná hrůza to není. Policisté tu nedělají žádné šaškárny, provoz řídí, jen když je to zapotřebí, jinak tomu nechávají volný průběh,“ uvedl Petr Novotný.

„Je to hodně náročné, ale zatím to zvládáme,“ řekl zástupce ředitele ostravské dopravní policie Petr Görlich, podle kterého dosud v křižovatce nedošlo k žádné mimořádné události. Paradoxně za dohledu policistů se dá křižovatkou často projet plynuleji než za éry starých semaforů. Hlášeny nejsou ani nehody, ke kterým zde poměrně často v minulosti docházelo.

close zoom_in

Problémy nehlásí ani dopravní podnik. „Oproti období, kdy zde byly semafory, nedošlo, co se týká městské hromadné dopravy, k žádnému zhoršení,“ uvedl mluvčí ostravského dopravního podniku Miroslav Albrecht. Zástupci dopravního podniku na spuštění nové signalizace netrpělivě čekají. Měla by totiž preferovat hromadnou dopravu.

Poslední rekonstrukce světelné signalizace v této křižovatce proběhla v roce 1995. „Tato křižovatka je po šestnácti letech fungování na samotné hranici životnosti. Ani spolehlivost zařízení již není stoprocentní. Proto jsme se rozhodli investovat bezmála šest milionů korun do její obnovy, což přinese v budoucnu efektivnější provoz a zároveň nám umožní preferovat v této křižovatce městskou hromadnou dopravu,“ uvedl náměstek ostravského primátora pro dopravu Aleš Boháč.