Lávku vedoucí k novému nákupnímu centru původně navrhovala známá architektka Eva Jiřičná. Od její realizace ale investor, společnost MultiDevelopment, upustil. Byla by příliš drahá. Lávka, po které budou už v příštím roce chodit lidé z nádraží do obchodního centra, je z dílny brněnské kanceláře LinkProjekt.

„Dostali jsme za úkol zpracovat alternativní návrh lávky. Snažili jsme se s ohledem na rozpětí lávky zachovat původní koncepci obloukové konstrukce. Lávka je navržená jako celoocelová. A je to vymyšlené všechno tak, aby její výstavba proběhla co nejrychleji,“ popsal autor návrhu Petr Čihák.

A v čem se podle něj nový návrh liší od prvotního návrhu Jiřičné?

„Především je daleko méně vzletný. Typ konstrukce odpovídá překračovaným překážkám, odpovídá danému rozpětí a finančním možnostem investora,“ shrnul Čihák.

Na sobotní technické operaci usazování oblouku se podílelo zhruba třicet lidí – lezci, montéři, svářeči a další experti. V mnoha ohledech probíhala výjimečným způsobem.

„Jednak jsme zvedli a drželi mostní oblouk na jeřábu připevněný už od sobotního rána a i po usazení celou noc. Tedy celkový čas, po který byla konstrukce na jeřábu, překročil čtyřiadvacet hodin. Jednak jsme zvedali objekt do výšky 26 metrů, takže byl viditelný ze samotného centra, což je unikátní obrázek. No a samozřejmě je tu přesnost celé akce. Pohybujeme se v oblasti, kudy běžně cestují stovky lidí,“ vypočítal specialista Hutních montáží Jan Filusz.

Společnost Firesta-Fišer, která má na starosti konstrukci a usazení, lávku kompletně dokončí už v prosinci. Otevřená ale bude až společně s nákupním centrem příští rok na jaře.