Čtěte v pátečním tištěném vydání Deníku.

Jeho ojedinělost spočívá ve způsobu nástupu řidiče vozidla. „Slouží k tomu dálkově ovládané přední odklopné dveře s rampou. Díky nim je tak možné dovnitř najet s ručním i elektrickým vozíkem. Ten se pak uvnitř jednoduše zafixuje a ovladačem se dveře s rampou opět zavřou," uvedl projektový manažer Elbee Ladislav Brázdil ze Závodů lehkých konstrukcí Loštice s tím, že má vozidlo nízkou spotřebu a jeho cestovní rychlost běžně dosahuje až 80 kilometrů za hodinu.

Nápad na jeho výrobu se zrodil v jejich hlavách už v roce 2003. Prototyp speciálu pro vozíčkáře byl postavený o čtyři roky později. Dolaďování všech much trvalo celých sedm let.

„Žádné jiné vozidlo těchto parametrů ve světě neexistuje. Elbee je běžnou součástí silničního provozu. Jeho výhodou je to, že se s ním dá parkovat příčně k chodníku i v řadě podélně stojících automobilů. Lze jej řídit bez nutnosti přesedání z invalidního vozíku a také splňuje zákonné podmínky pro státní příspěvek na zakoupení a úpravu vozidla," popsal projektový manažer Elbee Ladislav Brázdil.

Jedním z potenciálních kupců vozidla, které svými parametry odpovídá čtyřkolce, je ostravský handicapovaný mladý podnikatel Lukáš Král.

„Do dnešní doby jsem nebyl schopný samostatné jízdy a byl jsem odkázán pouze na hromadnou dopravu nebo na převoz jinou osobou. Elbee je převratné v tom, že si díky němu může vozíčkář sám zajet nakoupit, k lékaři, na úřady, případně i do práce. Je to další krok, jak handicapované lidi začlenit do běžné společnosti, aby neměli překážky a mohli žít plnohodnotný život se vším všudy i včetně toho si někam zajet," uvedl na závěr Lukáš Král.