Říkají mu Miki a na starosti teď má odvoz odpadů z centra Ostravy. Nové auto, které společnost OZO Ostrava nedávno koupila, je zhruba o polovinu lehčí než klasický popelářský vůz.

„Když auto ráno vjíždí do centra, jede nejdříve tam, kde se nesmí poničit dlažba, třeba na ulici Stodolní. Prázdné je totiž lehčí,“ říká mluvčí společnosti OZO Ostrava Vladimíra Karasová. Rozdíl je citelný – pro odpady totiž nyní jezdí sedmitunové auto. Velký popelářský vůz, když je prázdný, váží jedenáct a půl tuny. Plně naložený odpady váží Miki deset tun – v porovnání se svým velkým kolegou je o osm tun lehčí. Pod velkými těžkými auty praskají i dlaždice na Masarykově náměstí. I tam jezdí jen lehčí popelářský vůz. Nový popelářský vůz má i menší poloměr zatáček, je nižší a asi o metr a půl kratší, a tak se snadněji dostane i do stísněných dvorů a průjezdů.

Nové auto je značky IVECO s nadstavbou Farid MK 2. Právě kvůli zkratce MK ho zaměstnanci OZO přezdívají Miki. Miki je už druhým lehkým autem, které OZO pro svoz odpadů z centra města pořídilo.

Zakoupení nového auta ovlivnilo i svoz odpadů v části Slezské Ostravy nad místní radnicí. Část tamních obyvatel to překvapilo, když popeláři jako obvykle ve středu pro odpad nepřijeli. Dříve tam totiž zajíždělo velké auto, které současně odváželo odpad z centra. Auto s menším obsahem nadstavby, které musí častěji odpad jezdit vysypávat, už na Slezskou nezajíždí. „Museli jsme proto optimalizovat svozové trasy a místo středy se nyní popelnice z této části Slezské odvážejí v úterý. Lidem jsme oznámení dávali do poštovních schránek, ale je možné, že se nedostala všude,“ vysvětlila Karasová.