Jasně nejhorší zastávkou v Ostravě je ta s názvem Most Miloše Sýkory v podloubí na Sokolské třídě. I koncem minulého týdne, když jsme tudy procházeli, se z rohů linul zápach močoviny, patrně po zdržujících se bezdomovcích.

Fotogalerie zastávky Most Miloše Sýkory:

Zastávka ale „triumfovala“ především kvůli nehygienickému asijskému bistru, po jehož zbourání lidé hlasitě volají. A je možné, že se jim dostane víc než jen ozvěny. Byť se majitel bistra pochopitelně brání.

Už pár měsíců běží správní řízení k rozhodnutí o odstranění podle všeho načerno zřízené stavby. Skončit přitom mělo už v lednu.

„Stavební úřad Magistrátu města Ostravy řeší v této věci odvolání, které ještě není ukončeno. Mělo by skončit v nejbližší době,“ sdělila důvod průtahů správního řízení mluvčí města Andrea Vojkovská.

PODCHODY NA JIHU

Další dvě nevyhovující zastávky spojuje v podstatě totéž strach a odpor z podchodů, jimiž k nim lidé musejí přicházet.

U Dřevoprodeje lidé mluvili o setkáních s podivnými individui a není to tak dlouho, co zde loni v srpnu došlo k pokusu o znásilnění.

Fotogalerie zastávky Dřevoprodej:

Na Hulvácké navíc vandalové neustále ničí skleněné výplně a cestující podle svých slov někdy raději vystupují až na další zastávce.

Fotogalerie zastávky Hulvácká:

Lepší vyhlídky na sjednání nápravy má aktuálně Dřevoprodej. „Město Ostrava po dohodě s radnicí na Jihu už zajišťuje projektovou dokumentaci celkové opravy a rekonstrukce podchodu,“ sdělila Deníku mluvčí Ostravy-Jihu Gabriela Gödelová s tím, že termíny zatím nejsou známy.

V případě Hulvácké (i dalších zastávek v Plzeňské ulici) je už dokonce nějaký čas hotová studie celkové rekonstrukce podchodu. Tím to ale prozatím hasne. „Samotná finančně náročná rekonstrukce podchodů si vyžádá desítky milionů korun, které momentálně nejsou v rozpočtu městského obvodu vyčleněny,“ řekla Gödelová.

NOVÝ HULVÁCKÝ KOPEC

Zastávku Hulváky v Mariánských Horách Deník označil jako nejhorší ze všech deseti, které se nacházejí v ulici 28. října od Karoliny po Vodárnu.

Důvod? Žalostná dlažba, ale zejména nebezpečné vystupování z tramvají přímo do silnice. Cestující i dopravní podnik shodně pokyvují, že řidiči jsou lidem schopni projet přímo před nosem.

Fotogalerie zastávky Hulváky:

I zde ale svítá naděje, podle tehdejších slov místostarosty Mariánských Hor a Hulvák Patrika Hujduse se město rozhodlo celý hulvácký kopec zrekonstruovat. Má to ale jeden háček. „Řeší se v této lokalitě dva projekty. Rekonstrukce náměstíčka v křižovatce s Železárenskou ulicí a samotná rekonstrukce tramvajových zastávek,“ informoval náměstek primátora pro investice Břetislav Riger s tím, že bude záležet zejména na tom, zda se oba projekty budou moci realizovat samostatně. Kvůli komplikacím u náměstíčka je totiž celá rekonstrukce prozatím pozastavena.

„Pakliže to půjde udělat zvlášť, učiníme tak v případě zastávek ještě letos,“ doplnil Riger s tím, že vzniknou nové ostrůvky a zastávky budou přizpůsobeny handicapovaným cestujícím. Hned vedle je totiž stacionář Duhový dům a chystá se zde i stavba domova pro seniory.

JINÉ PRIORITY

A tak zřejmě nejhůře je na tom zastávka Stará ocelárna ve Vítkovicích, pro kterou je bezpečnost také cizí slovo.

Fotogalerie zastávky Stará ocelárna:

Oproti Hulvákům se zde sice nevstupuje na vozovku, ale jen metr úzké nástupiště bez jakéhokoliv zábradlí, bezpečnostních prvků a přechodů pro chodce také není bezpečné.

Dopravní podnik, jemuž nástupiště patří, zde ale žádnou úpravu neplánuje. Rozšíření nástupišť by stálo až dvacet milionů korun a přednostně se zastávky rekonstruují tam, kde jsou v blízkosti školy a vysoký pohyb cestujících. Ve stručnosti takto hovořila mluvčí DPO Karolina Rycková. Přesto až tři z pěti nejhorších zastávek ve městě mají naději na zlepšení.

Jednotlivé díly seriálu:

Jak vidí nejhorší zastávku ve městě provozovatel podniku Poe Poe?
Důvod, proč Deník i cestující označují zastávku Most Miloše Sýkory na Sokolské třídě za nejhorší ve městě, je především nehygienicky vzhlížející asijské bistro.

V podloubí se na tomto místě momentálně nacházejí dva gastronomické podniky. Zmíněné bistro a nová provozovna rychlého občerstvení Poe Poe. A právě mezi nimi je největší kontrast.

Zatímco asijské bistro se opakovaně potýká s problémy Krajské hygienické stanice, od níž dostává pokuty za nesplněnou provozní hygienu, tak provozní vedlejšího podniku Poe Poe, který se zde objevil na přelomu roku, jen nevěřícně kroutí hlavou. „Objekt máme jen v nájmu od VZP, ale opravili jsme interiér a chtěli jsme zkrášlit i prostory venku. Zejména zkulturnit a natřít podloubí, aby se zde lidé cítili dobře. Jen podotýkám, že vše na naše vlastní náklady. U památkářů jsme se ale setkali jen s velkou byrokracií,“ popisuje provozní podniku Lukáš Bahenský. „Mluvili nám do barev, jaké mohou a nemohou mít odstíny, řešili toto a tamto, ale smysl nikoliv,“ vypráví restauratér.

Jak sám říká, před otevřením podniku byla po Poe Poe požadována spousta povolení a měli nemalé problémy s kolaudací. „Pochybuji, že Asiat vedle vše splňoval. Nevěřím, že nějaká povolení mají! Nechápu, proč jim na to nedají petlici a okamžitě to nezavřou,“ dodává ke stánku na druhé straně podloubí.