Výrazně větší je zakázka na autobusy, u kterých poptává celkem 37 kloubových autobusů o délce 18 metrů. Její odhadovaná cena je 330 milionů korun. Mají mít pohon na stlačený zemní plyn CNG. „Tato vozidla by měla v následujících letech nahradit opotřebované naftové osmnáctimetrové busy typu Karosa a Solaris. Nasazování nových busů bude odpovídat současné výpravě uvedených vyřazovaných autobusů,” uvedl ředitel technického úseku DPO Martin Chovanec.

V DPO vypsali současně i soutěž na dodávku dvanácti parciálních trolejbusů, které umožní jízdu mimo trolejové vedení. Odhadovaná hodnota zakázky je 168 milionů korun, mají zvládnout jízdu 12 kilometrů mimo trolejové vedení.

„Máme připraveno postupné zavádění trolejbusů v síti DPO. I jejich umístění na trasy včetně úpravy linkového vedení. Vzhledem k tomu, že proces schválení linkového vedení pro parciální trolejbusy bude ukončen až následně po ukončení procesu výběrového řízení, nemůžeme v této chvíli sdělovat další podrobnosti,” dodal Chovanec. Zakázka na trolejbusy je rámcová, nezavazuje k odběru všech vozidel.

Ocenění řidiče DPO Martin Svrcina (vpravo), za záchranu autobusů na Hranečníku, 28. června 2019 v Ostravě.
Řidič – hrdina: V garážích ostravského podniku přerušil ohnivou řadu autobusů!
Požár v ostravském dopravním podniku na Hranečníku, 15. června 2019 v Ostravě.
Přehřátí? Nabíječka? Elektřina? Příčina zkázy autobusů se vyšetřuje