Čtyřnápravový tramvajový motorový vůz čeká skutečně důkladná oprava. Týkat se bude všech elektrických agregátů včetně dosazení nové kabeláže, kompletního dokončení exteriéru a interiéru vozové skříně včetně stanoviště řidiče a pokladny průvodčího. Přibude taktéž dobový červenokrémový nátěr. Práce začnou už letos v červenci, s tím, že podle smluvních podmínek musí být dokončeny nejpozději do konce roku 2025.

„Tramvaj tohoto typu, takzvaná ‚té trojka‘, patřila dlouhá léta k nejvíce používaným tramvajím ostravského dopravního podniku. Dobře ji známe také z jiných českých měst a mnohé soupravy se dostaly i do zahraničí, včetně dalekého Taškentu v Uzbekistánu. V roce 1988 se TATRA T3 dokonce objevila v Guinessově knize rekordů coby nejpočetněji vyráběný typ tramvaje na světě,“ připomněl náměstek primátora Břetislav Riger. „Rozhodli jsme se tedy podpořit renovaci tramvajového vozu, který byl vyroben před zhruba čtyřiapadesáti lety, aby nyní získal svou původní podobu. Současná i příští generace tak uvidí, jak přesně vypadala tramvaj, která nás zařadila mezi takřečené tramvajové velmoci.“

Ředitel FN Ostrava spolu s náměstkyní pro ošetřovatelskou péči poděkovali růží nelékařům za jejich práci. Květen 2024.
Vedení FN Ostrava děkovalo růží nelékařům

Tramvaje TATRA T3 byly vyráběny v rozmezí let 1962–1997, kdy jich z továrních provozů sjelo více než 14 000 kusů. Tehdejší Dopravní podnik města Ostravy je používal od roku 1965, kdy obdržel zásilku prvních 20 vozů. Hromadné vyřazování těchto souprav začalo s rokem 1996. Tento typ tramvaje dosáhl mezi pasažéry značné obliby. Oceňovali zejména dobře řešený vnitřní prostor, nezaměnitelný design, velká okna, která se v době absence klimatizovaných vozů dala za horkého počasí snadno otevírat nebo naopak solidní tepelný komfort během zimních dnů.

Právě renovovaný vůz číslo 752 představuje nejtypičtějšího reprezentanta tramvají TATRA T3, které vozily cestující v Ostravě. Po výše uvedených plánovaných opravách bude souprava zahrnuta do ostravské sbírky historických vozidel MHD, která je třetí největší v České republice. Ministerstvo kultury ČR ji před čtyřmi lety zařadilo do své Centrální evidence sbírek muzejní povahy. Zrekonstruovaná tramvaj navíc poslouží Dopravnímu podniku Ostrava v průběhu různých kulturních a společenských akcí.