Jak upozornil web Zdopravy.cz, tak ve druhé soutěži na větší tramvaje jsou i tramvaje od čínského obra CRRC.

„Chceme se stát dopravním podnikem s nejmodernějším vozovým parkem v zemi,“ řekl generální ředitel DPO Daniel Morys.

Po letošním zahájení dodávek nových středněkapacitních tramvají od Stadleru finišuje další velká soutěž: 40 velkokapacitních tramvají.

V soutěži jsou čtyři firmy, což je na české poměry nevídaně vysoký počet u tuzemských dopravních podniků většinou soutěže probíhají tak, že se přihlásí jedna, maximálně dvě firmy.

Důvodem jsou napsané podmínky tak, že je nikdo jiný nesplňuje. „Aktuálně běží hodnocení, letos by se mělo určitě rozhodnout,“ řekl ještě webu Zdopravy.cz Daniel Morys.

Nabídky do soutěže podala tuzemská Škoda Transportation, švýcarský Stadler a španělský CAF. Poprvé se o zakázku na tramvaje pro český trh uchází také čínský kolos na výrobu kolejových vozidel, společnost CRRC. Ta nabídku podala společně ve sdružení s českou společností Inekon.

„Platební podmínky v soutěži jsou tak přísné, že jsme se raději spojili se silným partnerem,“ řekl šéf Inekonu Josef Hušek. Naráží na to, že většinu tramvají zaplatí DPO po dodání. CRRC se v Česku zatím účastnila několika soutěží pro České dráhy, ale byla vyřazena pro nesplnění podmínek. Od stejného výrobce má objednané vlaky Leo Express.

Nové tramvaje tvoří největší část čtyřmiliardového balíku. Ještě letos převezme DPO od Stadleru 24 tramvají, dalších 16 příští rok. Veřejnost se s nimi bude moci poprvé svézt nejspíše letos v srpnu na lince č. 4. Mezi další velké investice DPO patří 50 nových autobusů od Solarisu na zemní plyn, firma postupně přebírá nové trolejbusy.