Po určité době bylo střetů tolik, že se z této jinak vážné záležitosti stal na sociálních sítí sezonní hit. A další nehody stále přibývaly. „Ostravské tramvaje? Ohrožený druh,“ vtípkují lidé.

Zajímavé přitom je, že v průběhu celého letošního roku je takových nehod podle DPO v podstatě stejně, jako v letech minulých. To však nezabránilo tomu, aby mezi Ostraváky vznikl na sociálních sítích nový fenomén nazvaný Chyť si svou tramvaj!

Tento název nese stránka na Facebooku a nově už i kalendář na rok 2018, který vznikl právě za účelem zmapovat tyto nehody netradiční cestou. A zájem o něj rychle roste.

„Člověk vystupující pod přezdívkou Audi Marťas sesbíral dostupné fotografie a v jedné skupině navrhl, že by to chtělo udělat kalendář. Tak jsem jej zpracoval,“ svěřil se jeho autor Jan Kubenka, co bylo prvotním impulsem.

OBJEDNÁVKY, PROSÍM

Zatím vytisknul jen vzorové kusy, ale v plánu má hromadný tisk. Lidé o to stojí. Někteří už plánují, že jej koupí k Vánocům svým známým, kteří byli na silnici nepozorní a stali se tak „populární“.

Podle Kubenky zájemci zaplatí jen výrobní náklady, iniciativa bude nezisková. „Čekám jen na vyjádření dopravního podniku a města,“ informoval Kubenka s tím, že pro větší autenticitu by rád využil jejich třeba i upravená loga. S tímto záměrem ale narazí.

„Proti této aktivitě se hrubě vyhrazujeme a k takovým účelům logo s naším souhlasem určitě neposkytneme," uvedla mluvčí DPO Karolina Rycková. Kalendář se pravděpodobně bude šířit dál i bez log, stejně jako alespoň pár dnů, než „nadšení" opadne, i hromada komentářů a upravené fotky ostravských tramvají.

„Srážky samotné už mě přestávají bavit, co ale rozhodně ne, to jsou komentáře lidí na toto téma,“ napsala například Markéta M.