Podle serveru Československý Dopravákostravský dopravní podnik nakoupil v letech 1994 až 1997 celkem 38 tramvají typu T6A5, a to ve čtyřech sériích. Jejich provedení se lišilo. Starší měly například pryžovou podlahovou krytinu, koženkové sedačky, postupně se ale výbava modernizovala. Posledních osm vozů pro Ostravu cestujícím nabídlo nejen informační panely a podlahové krytiny ALTRO, ale i čalouněná sedadla a determální skla v salónu cestujících.

Ilustrační foto.
Nevídaná situace v Ostravě: Řidičce do tramvaje pomáhali cestující

"Ve své době byly tramvaje přesto vnímány jako jakási z nouze ctnost, protože podnik toužil dohánět západní Evropu nákupem nízkopodlažních vozů a „té šestky“ byly považovány (po právu) za zastaralé," komentuje historii vozů autor článku Libor Hinčica s tím, že začátku roku 2023 se dožilo v provozním stavu už jen 14 z 38 vozů. Vůz ev. č. 1111 byl po svém vyřazení v loňském roce převeden do sbírky historických vozidel DPO a měl by zůstat uchován pro další generace.

Od půl sedmé večer byly tramvaje přistaveny ve smyčce Nádraží Vítkovice, kde si je bylo možné vyfotit.

Tramvaje pro Ukrajinu

Jak upozornil server Zdopravy.cz, město Ostrava daruje 25 tramvají tohoto typu (T6A5) společně s dalšími autobusy městu Konotop, které leží na severovýchodě Ukrajiny. Město s třiaosmdesáti tisíci obyvateli jako poděkování po Ostravě pojmenuje ulici - více zde.

O tramvaje pro Ukrajinu není zájem. Veteránům z Ostravy hrozí likvidace.
O tramvaje pro Ukrajinu není zájem. Veteránům z Ostravy hrozí likvidace

Na cestu do Konotopu  se už v listopadu loňského roku vydalo sedm autobusů darovaných ostravským dopravním podnikem - více zde.

Zdroj: Deník/Lukáš Kaboň

Loučení v Praze

Připomeňte si také, jak vypadalo loučení s těmito tramvajovými veterány v Praze. Dopravní podnik hlavního města ukončil jejich provoz po více než 25 letech v červnu 2021 - více zde