Rostoucí automobilovád opravave spojení s rekonstrukcí důležitých komunikací totiž způsobuje, že se do srdce Ostravy spíše plouží, než jedou. Doslova zašpuntovány bývají během celého dne silnice Mariánskohorská či 28. října, lépe na tom není ani tepna protínající samotné centrum, a sice ulice Českobratrská.

Uzavírky se řeší co nejmírněji

Právě posledně jmenovaná totiž prochází rozsáhlou přestavbou, po níž by se mělo dopravě v centru výrazně ulevit. Kdy to bude? Zřejmě na konci června 2008.

„Rekonstrukce Českobratrské probíhá po etapách tak, aby byl dopad na průjezdnost městem co nejmenší. Jde vlastně o nejmírnější řešení, protože pro nás by bylo ideální, kdyby se celý úsek po dobu výstavby uzavřel úplně,“ vysvětlil Bohdan Pernica, stavbyvedoucí společnosti ODS-Dopravní stavby, který má rekonstrukci Českobratrské na starosti.

V současnosti však trpí kvůli přestavbě této komunikace nejen řidiči jedoucí po ní, ale i ti, kteří se chtějí dostatsměrem na Přívoz. Nemalé komplikace totiž způsobuje i uzavírka jednoho pruhu ulice Nádražní, která je na Českobratrskou kolmá. Ta by však měla podle Pernici skončit už 20. května.V červnu se pak dle jeho dalších slov bude převádět doprava na nově vybudovaný úsek, který je blíž k Janáčkově konzervatoři, a začne oprava cesty původní.

Nový kabát ulice Českobratrské přijde na 309 milionů korun. Větší část uhradí Moravskoslezský kraj, který jako vlastník komunikace získal na projekt také příspěvek z Evropské unie. Ostrava pak přispěje ze svého rozpočtu částkou mírně převyšující sedmdesát milionů korun.

Čekání v kolonách stojí čas i peníze

Řidiči vypravující se každé ráno za prací do centra Ostravy, ale i ti, kteří jezdí do krajského města pouze občas něco vyřídit, ale mnohdy ztrácejí trpělivost.

„Jel jsem v pondělí ráno do centra Ostravy na důležitou schůzku s obchodním partnerem a málem jsem ji propásl kvůli tomu, že jsem trčel v zácpě na ulici Mariánskohorské,“ postěžoval si Deníku mladýpodnikatel z Opavy.

„Kolona začínala minimálně kilometr před tím, než se tato cesta zužuje do jednoho pruhu. Pomalým tempem jsem se pak šinul až ke křižovatce s Nádražní, kde jsem mohl konečně odbočit a spěchat na schůzku. V zácpě jsem ztratil asi půl hodiny, partner na mě ale naštěstí počkal,“ uvedl ještě tento mužs tím, že takovéto zbytečné čekání v kolonách ho může stát nejen čas, ale i peníze.

Podobnou zkušenost s „trčením“ v ranní zácpě má i Petr Klimeš z Ostravy. Ten v centru krajského města pracuje a ještě nedávno se do zaměstnání dopravoval svým vlastním vozem. „Jezdím z Martinova, a když chytím červenou vlnu, tak trvá slušnou dobu, než se vůbec dostanu na křižovatku Nová Ves Vodárna. Pak musím pokračovat po 28. října směrem na Hulvácký kopec a dál na centrum. Tady je opět jeden semafor za druhým, a já tak pořád spíše stojím, než jedu. Když jsem si v koloně minule všiml, žeměuž předjíždí třetí tramvaj číslo čtyři, rozhodl jsem se, že začnu raději jezdit s ní,“ přiblížil svůj přechod na městskou hromadnou dopravu Klimeš a závěrem dodal, že nyní nejen ušetří za benzin, ale ani pak není z jízdy v zácpě v práci vynervovaný.