Ulice lemované řadami aut a početné proudy méně šťastných řidičů, takový pohled nabízí ranní dění v ostravském centru. Tamním obyvatelům sice vyšlo město vstříc, když zavedlo takzvané parkovací karty, ale mnohým z rezidentů se často stává, že místo k parkování nemohou nalézt. Firmy, které si parkovací místa předplatily, pak jsou často nuceny volat městské strážníky, protože jim na nich stojí cizí automobily.

Nejtěžší podmínky mají ovšem v centru pracující řidiči, kteří dojíždějí dennodenně. Pro mnohé z nich představují ceny soukromých parkovišť nemalý zásah do rodinného rozpočtu. Ceny se pohybují kolem deseti korun za hodinu, což v jejich případě znamená přibližně 1600 Kč měsíčně. Aby se vyhnuli poplatkům a případné pokutě za nedodržování dopravních předpisů, uchylují se často k ne úplně etickému jednání.

Ideální prostor pro bezplatné parkování skýtají hypermarkety a supermarkety. Carrefour, Kaufland, Albert a nejvíce pak Bauhaus se potýkají s blokováním míst určených pro zákazníky. „Nemůžeme tomu zabránit a nikdo nám s tím nepomůže,“ komentuje současný stav vedoucí prodejny Bauhaus na Janáčkově ulici Oldřich Slaný. „Museli jsme přikročit k opravdu zoufalým krokům, abychom zajistili alespoň částečný komfort našim klientům,“ dodává a odkazuje tak k provizornímu znepřístupnění některých parkovacích míst v ranních hodinách.

Podle mluvčí městské ostravské policie Vladimíry Kejdové nemohou strážníci nijak zakročit. „Tím, že zde řidiči nechávají svá auta stát, se nedopouštějí ničeho protiprávního,“ říká Kejdová. „Majitelé by museli nechat své pozemky oplotit a výslovně uvést, že je parkování určeno pouze pro zákazníky. V praxi si však nedokážu představit, že by to fungovalo. Dokázat totiž někomu, že zákazníkem není, je nemožné,“ ukazuje bezvýchodnost stávající situace.