Kvůli tomu se už sešli náměstek ostravského primátora pro dopravu Vojtěch Mynář (ČSSD), vedení odboru dopravy ostravského magistrátu a šéfové Ostravských komunikací. Připravují studii.

Od čtvrtka 24. května už dělníci Ostravských komunikací nesmějí pracovat ve špičkách na frekventované Místecké ulici. V pátek 25. května tudy redaktoři Deníku několikrát projeli služebním autem. Plynule, bez čekání. Ostravské komunikace, zdá se, splnily svůj slib daný ostravskému primátorovi Petru Kajnarovi(ČSSD).Ten se velmi rozčílil, když tu nedávno uvízl v dopravním „džemu“. „Nastal čas s tím něco udělat,“ prohlásil poté Kajnar.

Jeho pocity sdílejí i ostatní městští radní, proto se rozhodli, že budou silně tlačit na vedení městské společnosti Ostravské komunikace a další firmy, aby se veškeré opravynavšech komunikacích, nejen na Místecké, prováděly v Ostravě tak, aby nenarušovaly provoz.

„Připravovaný materiál se bude týkat nejen prací prováděných Ostravskými komunikacemi, ale i zajišťovaných jinými dodavatelskými firmami, a to v oblasti dopravy i jiných staveb, které mají vliv na provoz na pozemních komunikacích. Cílem opatření je zlepšit průjezdnost zejména v centru města, a to s ohledem na probíhající rekonstrukci Českobratrské ulice a na připravované zprovoznění dálnice D 47 včetně jejích přiváděčů,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Vojtěch Mynář s tím, že jednoduché to nebude, ale u všech zúčastněných je dobrá vůle a zájem změnit současnou situaci.

„Slíbili jsme městským radním, že na Místecké ulici nebudeme pracovat v dopravních špičkách. Budeme se snažit takto postupovat i jinde. Nese to však s sebou nemalé problémy a komplikace, vyšší náklady. Například při práci v noci vyvstanou potíže s hlukem. Všechny naše stroje překračují přípustné normy. Lidé musejí být speciálně vyškoleni, projít zdravotními prohlídkami, očekávají vyšší mzdu, větší nároky jsou na bezpečnost práce. Máme už také vysoutěženy kontrakty, které jsme získali díky nabídnuté ceně,“ podotkl ekonomický náměstek Ostravských komunikací Daniel Lyčka. Firma zřejměnejdřívezačnevyužívat malé rezervy, které má o víkendech a v čase od 18. do 22. hodiny.

Oslovení řidiči snahu o plynulost provozu v Ostravě a přenesení oprav silnic do večerních a nočních hodin vítají. „V zahraničí je to naprosto normální, proč by to nešlo i u nás?“ ptá se Jaroslav Hejč. Eva Nečasová si myslí, že pokud bude provoz na cestách v Ostravě plynulý, nejenže řidiči ušetří čas, ale předejde se i mnoha nehodám. „Když stojím v koloně, všichni jsou nervózní, troubí, předjíždějí se a dělají nejrůznější myšky. Kolikrát už to odnesly plechy,“ míní řidička.