Radní Moravské Ostravy a Přívozu to chtějí změnit. Oslovili proto architekty, aby vypracovali studii, která by zpříjemnila prostředí tohoto dopravního uzlu. Přestavba by si vyžádala zhruba stodesetmilionůkorun. Právě finance jsou však největší problém.

Starosta obvodu Moravské Ostravy a Přívozu Miroslav Svozil (ODS) uvedl, že centrální obvod si nemůže takovou investici dovolit. „Nemáme tolik peněz. Proto hledáme pomoc u města Ostravy a počítáme s tím, že bychom mohli získat finance i z evropských fondů,“ věří Svozil. Upřesnil, že existuje dohoda s primátorem Ostravy Petrem Kajnarem (ČSSD), že projekt bude projednán v městských komisích, tedy komisi investiční a ekonomického rozvoje, a pak budou následovat další kroky.

Samotnou budovu hlavního nádraží už České dráhy opravují. Podle dalšího návrhu architektů by se zásadně změnil příjezd tramvají a trolejbusů, vyrostly by tu také nové stříšky a informační centrum. Vylepšila by se také zeleň a zvýšil počet parkovacích míst.

O projektu, který upravuje prostory před hlavním nádražím, už ostravští radní vědí. „Viděl jsem ho, radním centrálníhoobvodupatří pochvala. Zatím je ale vše na začátku, uvidíme, zda se rekonstrukce dostane do rozpočtu města,“ uvedl náměstek ostravského primátora pro finance Lukáš Ženatý (ODS). Předpokládá, že nejen ostravské hlavní nádraží se může v blízké době změnit. „Vítkovické nádraží je ještě v horším stavu. Mám informace od Českých drah, že se diskutuje o tom, že by bylo toto nádraží zařazeno do projektu Živá nádraží. Což by znamenalo opravy a rekonstrukci,“ podotkl Ženatý.