VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé si přišli prohlédnout dvě ostravské vozovny

OSTRAVA - V rámci dne otevřených dveří si v porubské autobusové vozovně a trolejbusové vozovně v centru Ostravy veřejnost mohla prohlédnout vystavená současná i historická vozidla, servisní a výrobní haly a další zajímavé věci související s provozem městské hromadné dopravy.

7.5.2007
SDÍLEJ:

O prohlídku porubské autobusové vozovny měli lidé zájem.Foto: DENÍK/Adolf Horsinka

„My chodíme na podobné akce pravidelně, protože náš syn je zblázněný do autobusů a všeho, co jezdí. Je dobře, že dopravní podnik takové akce připravuje,“ uvedl návštěvník Jan Valý, který do porubské vozovny dorazil v deštivém počasí v sobotu 5. května dopoledne s celou svou rodinou.

Dopravní podnik připravil tuto akci při příležitosti 35 let autobusů v Porubě a 55 let trolejbusů v Ostravě. Autobusová městská hromadná doprava však funguje v Ostravě již 77l et.

Vznik autobusové dopravy v Ostravě se váže k počátku třicátých let minulého století. Zkušební provoz první autobusové linky tehdejší Společnosti moravských místních drah (SMMD) v Ostravě byl zahájen v dubnu 1930. Důvod, proč začaly v Ostravě jezdit autobusy, byl ten, že kolejová doprava nedokázala spojit některé důležité městské uzly, například železniční nádraží s centrálním náměstím. První trasa začínala na dnešním Masarykově náměstí a byla vedena do Přívozu k chemické továrně. Provoz linky se ale ukázal neefektivní. Proto byla trasa prodloužena až na dnešní Smetanovo náměstí.

V období první republiky měla SMMD zájem o provozování několika dalších linek, a to i do vzdálenějších obcí. Tyto linky ale nezačaly fungovat. Rozvoj autobusové dopravy se omezil na dvě nové městské trasy, které doplnily chybějící spojení mezi centrem Moravské Ostravy a dnešním nádražím Ostrava-Střed. V roce 1934 byla zahájena doprava na lince Denisovo náměstí - dnešní nádraží Ostrava-střed – Mariánské Hory. O tři roky později spojila nová linka Novou radnici s dnešním Masarykovým náměstím, Denisovým náměstím a nádražím Ostrava střed.

Konec třicátých let minulého století se stalzlomempro celou Evropu a přinesl změny také do ostravské autobusové dopravy. Autobusy se totiž začaly významněji podílet na přepravě zaměstnanců do průmyslových podniků. Po druhé světové válce v ostravských ulicích začaly dominovat vozy jednotných typů v unifikovaných nátěrech.

7.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vlevo Ludmila Bubeníková, vpravo Ivo Vonrák.

Hejtman a starostka jako dva lídři z jedné obce. Jak volila Velká Polom?

Deník - Naši prvňáci

Tento týden představíme školáky ze ZŠ Františka Formana, Ostrava-Dubina

Opilec v Ostravě-Jihu dělal scény. Vyjednávač neuspěl, vyrážely se dveře

Lidé v jednom z paneláků ve Volgogradské ulici v Ostravě-Jihu si v noci na pondělí místo spánku „užili“ rozruch. Na vině byl soused (28), s nímž přijeli dělat pořádek policisté z Oddělení hlídkové služby.  

Moravskoslezská nej... aneb výjimečnosti kraje ve výsledcích voleb

Mapa republiky se po víkendových volbách obarvila do modra, když ve všech krajích bez výjimky vyhrálo hnutí ANO. Severovýchod republiky má ale přece jen proti ostatní regionům některé volební výsledky jiné.

Zákeřný meningokok vzal život mladé dívce

Ostrava – Život 18leté dívky si vyžádalo v minulých dnech meningokokové onemocnění. Onemocnění mělo v jejím případě velmi rychlý průběh. Mladá pacientka zemřela do 24 hodin poté, co se u ní projevily problémy.

Pod Frýdlantskými mosty je konečně čisto! Na jak dlouho?

/FOTOGALERIE/ Podzimní generální údržba podchodu pod Frýdlantskými mosty v centru Ostravy finišuje. Jako nové rozhodně nevypadají, ale také už neodpuzují na pohled.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT