V ostravské ulici Pavlovova začala velká modernizace tramvajové trati. Mezi křižovatkou s ulicí Rodimcevova a zastávkou Kpt. Vajdy dojde ke změně konstrukce tramvajové tratě z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy (PJD). Náklady činí zhruba 105 milionů korun.

Elektrické koloběžky Lime v Ostravě, březen 2021.
PODÍVEJTE SE: Ostravu zaplavily koloběžky. Parkují u stojanů se sdílenými koly

V ostravské ulici Pavlovova začala velká modernizace tramvajové trati. Mezi křižovatkou s ulicí Rodimcevova a zastávkou Kpt. Vajdy dojde ke změně konstrukce tramvajové tratě z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy (PJD). Náklady činí zhruba 105 milionů korun.

Nová konstrukce má snížit hluk a vibrace, oproti klasickému roštu má i delší životnost. Modernizace zahrne i zastávku Rodimcevova, která se dočká bezbariérových přístupů, zábradlí a kamerového systému. Bezbariérový bude i nástup do tramvají.

Stavební práce přinesou uzavírky pro tramvaje i automobily. Termín silniční uzavírky je plánován od 13. března do 10. června. Výluka tramvajového provozu se uskuteční od 12. dubna do 10. června. Pro cestující bude zajištěna náhradní autobusová doprava.

Antikolizní systém při testech.
V Ostravě vyjely první tramvaje s antikolizním systémem. V Česku jde o premiéru

„Z důvodu co nejmenšího negativního dopadu na Ostravany žijící v této oblasti jsme usilovali o časovou koordinaci tří samostatných stavebních akcí různých investorů. To se nám také podařilo,“ doplnil šéf Dopravního podniku Ostrava Danil Morys. Vedle modernizace trati se v místě bude modernizovat i křižovatka a budovat cyklotrasa.