O možném vzniku další linky ve spalovně nebezpečných odpadů v Mariánských Horách mezi dálnicí D1 a Slovenskou ulicí tak nebylo rozhodnuto. Připomínek měli lidé zkrátka až příliš a dokumentace byla společnosti Suez, která spalovnu provozuje, vrácena k přepracování.

Suez v ní mimo jiné zohlednil připomínky vůči kapacitě spalovny a snížil ji z 25 tisíc tun odpadu ročně na 20 tisíc tun.

„Ostrava už dnes má největší spalovnu nebezpečných odpadů v Česku. Stejně jako Suez trvá na svém podnikatelském záměru, my trváme na tom, že v ostravském lese komínů už prostě na další není místo,” stojí v prohlášení Pirátů, kteří téma spalovny sledují a upozornili také na blížící se srpnové veřejné projednávání.

Debata o nové spalovně v Ostravě

„Dokumentace se vrátila zpět až netradičně rychle. Během prázdnin jsou lidé přirozeně často mimo Ostravu a nejsou tolik v obraze. Neradi bychom, aby to měli vliv na průběh projednávání,“ řekl za Piráty Jan Nezhyba.

O konkrétním datu veřejného projednávání spalovny ještě nebylo rozhodnuto.