Jedná se o realizovaný nákup nízkopodlažní tramvaje a dvě zakázky na jejich rekonstrukci, za což dopravce získal dotaci zhruba 200 milionů korun (celková cena zakázek přesáhla půl miliardy korun). Dotaci by v takovém případě bylo nutné vrátit.
Primátora Ostravy Tomáše Macury (ANO) jsme se v této souvislosti zeptali, zda by město tak vysokou částku vracelo ze svého rozpočtu, jaká by to pro něj byla zátěž a zda by to mohlo předznamenat i další komplikace.
Tady je jeho odpověď:
„Předně chci zdůraznit, že k posuzovaným případům neomluvitelného a trestuhodného ovlivňování veřejných zakázek DPO a. s. docházelo za předchozího vedení dopravního podniku i města. Pro nás je taková praxe absolutně nepřijatelná. Aniž chci jakkoliv předjímat výsledek probíhajícího soudního řízení, budu rád, bude-li již celá „kauza Dědic“ po mnoha letech konečně uzavřena se spravedlivým výsledkem. Budou-li důsledkem soudního rozsudku jakékoliv finanční nároky na rozpočet dopravního podniku nebo města, budeme je v první řadě v podobě náhrady škody požadovat po těch, kteří takovou škodu způsobili. Případné plnění ze strany města by sice bylo nepříjemné, na druhé straně se ale jedná o částku, která představuje ‚jen‘ přibližně dvě procenta z městského rozpočtu na rok 2018.“
Další články k tématu najdete zde: Ostravské korupční aféry