Hodnotila se spokojenost pacientů, motivace zaměstnanců či finanční zdraví nemocnice
Při vyhodnocování výsledků HealthCare Institute vycházel z informací, které poskytlo více než čtyřicet tisíc pacientů a zaměstnanců nemocnic. Nemocnice byly hodnoceny v několika kategoriích spokojenost pacientů, motivace zaměstnanců, finanční zdraví nemocnice či efektivní procesy. V absolutním pořadí zabodovala Městská nemocnice Ostrava, která letos obsadila třetí místo. V porovnání s výsledky minulého roku si polepšila o dvě místa.
„Naším cílem je spokojený pacient, zaměřujeme se na zavádění nových metod, otevíráme nová oddělení, pracujeme na zkracování čekacích dob. Zároveň se soustředíme na zpříjemnění pobytu pacientů v nemocnici. Těší nás, že si toho naši klienti všimli a ocenili to," uvedl ředitel nemocnice Tomáš Nykel.
Dodal, že díky zájmu zřizovatele, tedy města Ostravy, se daří rozvíjet nemocnici nejen po medicínské stránce, ale je investováno také do areálu. „Rád bych každému z bezmála dvou tisíc lidí, kteří zde pracují, velmi poděkoval," reagoval Nykel.
Ostravská fakultní nemocnice zvítězila v anketě v pěti kategoriích.
„Získali jsme prvenství v kategoriích spokojených zaměstnanců, ambulantních i hospitalizovaných pacientů, Obzvláště hrdý jsem na to, že jsme získali absolutní vítězství mezi fakultními nemocnicemi," uvedl ředitel ostravské fakultní nemocnice Svatopluk Němeček. I on za to poděkoval zaměstnancům.
Karvinská hornická nemocnice je nejlepší v republice
Spokojenými pacienty i zaměstnanci se může pochlubit Karvinská hornická nemocnice, která se v rámci celostátního hodnotícího projektu Nemocnice ČR 2012 stala v kategorii nefakultních nemocnic absolutním vítězem.
V průzkumu spokojenosti zabodovala i Nemocnice Český Těšín, která získala prvenství v oblasti nejkratších čekacích dob z pohledu ambulantních pacientů.
Zmíněný průzkum provádí společnost HealthCare Institut již od roku 2006 a Karvinská hornická nemocnice v něm dlouhodobě dosahuje špičkových umístění. Absolutním vítězem se však stala letos poprvé.
„Přiznám se, že ten výsledek mě trochu překvapil, samozřejmě velmi příjemně. Možná, že nám trochu pomohla i ekonomika. Na druhé straně je pro nás toto prvenství nesmírně zavazující," řekl Deníku ředitel Karvinské hornické nemocnice Ivan Stejskal.
Stejně jako v předchozích třech letech je tato nemocnice i letos nejlepší nemocnicí z pohledu spokojenosti zaměstnanců. „Náš kolektiv je stmelený a vytváří zaměstnancům příjemné prostředí," potvrdil ředitel.
Dodal, že investice plynou jak do vybavení nemocnice, tak i do budovy, ve které se nachází. Každý rok se rekonstruuje jedno oddělení, letos to byla interna, příští rok je v plánu rekonstrukce lůžkové ortopedie.
Že léčba nemusí být vždycky nepříjemná, potvrdili v průzkumu sami pacienti, kteří nemocnici přidělili nejvyšší možný počet hvězdiček. „Vybavenost pokojů je na vysoké úrovni v každém je vlastní sociální zázemí, televize a nová lůžka. Máme moderní stravovací provoz," přiblížil Ivan Stejskal.
Za absolutní vítězství obdržela Karvinská hornická nemocnice šek na 300 tisíc korun. Za něj pořídí špičkové resuscitační lůžko, zbytek investuje do vzdělávání zaměstnanců.
Plný počet hvězdiček dostala od pacientů i českotěšínská, rájecká a havířovská nemocnice.
Prvně zmíněné nemocnici navíc pacienti přiřkli prvenství z pohledu nejkratších čekacích dob. V rámci kraje se pak umístila na třetím místě v hodnocení ambulantních pacientů.
„Velmi si vážíme důvěry a kladné zpětné vazby ze strany našich pacientů. Je to ocenění práce všech zaměstnanců nemocnice, kteří se pro pacienty snaží vytvořit příjemnou atmosféru. Naše umístění beru jako důkaz toho, že se naše zdravotnické zařízení ubírá správným směrem a pacienti to vnímají pozitivně," uvedla ředitelka Nemocnice Český Těšín Barbora Zbránková.