Zatímco dříve motoristé parkovali kolmo k chodníku a v podstatě nic dalšího neřešili, nyní jsou pro ně vymezena značně zkosená stání, do nichž musejí zacouvat.

Nové nařízení zrovna nevítají. „Od zprovoznění Nádražní jsem tady poprvé. Zrovna se na to dívám, je to poměrně komplikované," myslí si jeden z parkujících řidičů, Marcel Strýček.

Jozef Minárik jde ještě dál. „Je to blbě!" říká důrazně. „Měli tu organizaci nechat, jak byla. To jsou zase změny, je to prostě blbě udělané," konstatuje Minárik.

Dopravní značení řidičům parkování v jednom směru zakazuje, v druhém povoluje pouze s možností zacouvání. Evidentně ne všichni tomu ale rozumí.

Za necelou půlhodinu zde během dopoledne parkuje bezmála patnáct řidičů. A drtivá většina z nich si koleduje o pokutu. Jen pár řidičů poctivě couvá. Většina se s tím moc nepáře a jednoduše vjede „čumákem". Někteří tak v podstatě parkují kolmo, jiní stejně jako pan Minárik se i natřikrát vytáčejí a omezují projíždějící auta.

Dopravní značení řidičům parkování v jednom směru zakazuje, v druhém povoluje pouze s možností zacouvání. Evidentně ne všichni tomu ale rozumí. DALŠÍ PORUŠENÍ PŘEDPISŮ

Všichni oslovení řidiči se shodli na tom, že pohodlnější je nové parkování pro řidiče přijíždějící ve směru od Českobratrské ulice. Také, že jich tu několik vjíždí. Tím se ale také dopouštějí přestupku. Vjezd na parkoviště je povolen pouze ve směru od Elektry, z druhé strany jej neumožňuje dvojitá plná čára, a některé k tomu může vést i značka se zákazem odbočení, která ale platí až pro úsek za parkovištěm. „Víte, mně je to tak jedno," odpovídá ledabyle jeden z „hříšníků". .

„Pokud je podle postavení vozidel předpoklad, že do parkovacího stání najel řidič přes dvojitou plnou čáru, lze udělit blokovou pokutu do výše dvou tisíc korun. Ve správním řízení pak může Magistrát města Ostravy udělit pokutu ve výši 1500 až 2500 korun," upozorňuje Richard Palát z moravskoslezské policie.

Stejná pokuta řidičům hrozí i v případě, že do parkoviště najíždějí ve správném směru, ovšem čelně. Není přitom nutné, aby policista řidiče na parkoviště přímo viděl vjíždět, důkazem mohou být podle Richarda Paláta i svědectví kolemjdoucích, fotografie či videa.