Doba, kdy byly vlaky Pendolino na trati mezi Ostravou a Prahou kvůli technickým problémům terčem posměchu cestujících, jsou dávno pryč. Ztěchto vlaků se stal za tři roky jejich provozu na českých železnicích fenomén. Zájem o cestování vnich stále roste, některé spoje bývají plně obsazené.
Vyprodané bývají nejčastěji spoje vpondělí ráno a vpátek odpoledne. Také časné ranní spoje vpracovní dny, zejména první třída, je vyprodána ještě den předem.

České dráhy nedávno zavedly vprvní třídě těchto vlaků změnu – základní jízdenka podražila ze 600 korun na 750. Cestující ale dostanou za tento příplatek během cesty vklimatizovaných vozech zdarma denní tisk, občerstvení, teplý nápoj, studený nápoj a dezert. Navíc mohou cestovat dalšími vlaky vdaném kraji vrámci sítě SC Net.

„Pendolino staví jen vkrajských městech, ale na nové jízdenky SC Net ekonom i business je možné cestovat vcelém kraji, přesně jako je to u krajské síťové jízdenky RegioNet,“ uvedl náměstek generálního ředitele Českých drah Jiří Kolář.

Zvýšení komfortu vprvní třídě si přáli podle Českých drah ve vypracovanémprůzkumu sami cestující. Ohlasy jsou dobré, o čemž svědčí často vyprodaná první třída. „Dělali jsme namátkový průzkum a lidé oceňují zejména občerstvení a nabídku SC Net,“ uvedl Radek Joklík ztiskového odboru Českých drah.
Důvod, proč si lidé oblíbili cestování ve vlacích Pendolino, je prostý: komfort je mnohem vyšší, než na co byli dosud na českých železnicích zvyklí, a tyto vlaky jsou rychlé.

„Dříve jsem jezdil do Prahy zOstravy za více než pět hodin. Dnes to Pendolino zvládne za tři hodiny a pár minut. Navíc konfort je srovnatelný sletadlem,“ uvedl ostravský advokát Jaromír Jaroš, který jezdí pracovně zOstravy do Prahy několikrát do měsíce.