Do studentské formule se zapojil coby velký motoristický nadšenec a též posluchač oboru Dopravní technika a technologie na fakultě strojní. Právě pod její hlavičkou projekt běží.

„Smyslem této mezinárodní soutěže technických vysokých škol je během jediného roku navrhnout, vyrobit i testovat vlastní formuli a s ní pak závodit proti ostatním," popisoval pilot s tím, že vektory z „báňské" byly zařazeny do kategorie spalovacích motorů (kromě ní jezdí i elektricky a alternativně poháněné formule). Pasterňák se v kokpitu střídal s Tomášem Pudou a Miroslavem Kubinou. Jel v Itálii dvě z dynamických disciplín kroužil po trati „osmičce" a závodil v akceleraci.

„Zrychlení ve studentské formuli se nedá srovnat s ničím, co se na našich silnicích vyskytuje. Zatlačí do sedačky jako letadlo. Byť umí vytáhnout jen stodvacítku. Víc nemá zapotřebí," popsal Pasterňák, jenž se letos poprvé podílel na samotném vzniku třetí řady formule Vektor. Vymyslel odpružení, byl odpovědný za celý vývoj nového podvozku.

Vektor 3 oproti svému předchůdci dosáhl menší hmotnosti, nižšího těžiště či třiapůlkrát většího přítlaku. „Stavbu jsme dokončili teprve tento týden v úterý. S tou formulí tak ještě nikdo nejel," vysvětloval pilot připravující se na testování. To se uskuteční na kopřivnickém polygonu, poté budou následovat závody v Maďarsku (Euroring) a ČR (Mostecký okruh). „Formule ovlivnila i mé studium. Mám před absolutoriem a svou diplomovou práci píšu o její přední nápravě," zakončil.