Poslední stará láhev, která sjela ze stáčecí linky nošovického pivovaru, poslouží jako odkaz dalším generacím. Ve speciální schránce ji dnes před výrobním areálem uložili do země zástupci pivovaru. Z lahví, které po 11 letech definitivně končí svůj život, vypili milovníci pěnivého moku asi jednu miliardu piv značky Radegast, uvedli na tiskové konferenci zástupci pivovaru.

Pivní láhve, které Radegast naplnil od roku 1996, by dvakrát pokryly celou délku rovníku. Radegast vaří pivo od roku 1970. Za dobu své existence měnil pivní lahev čtyřikrát. Poslední typ obalu začal používat na konci letošního března. "Pro potřeby značky potřebuje pivovar asi půl milionu kusů přepravek a zhruba 20 milionů lahví," uvedl regionální manažer Plzeňského Prazdroje Dušan Holý.

Podle manažera značky Radegast Milana Gáby je nový typ láhve lehčí o 60 gramů a jeho váha činí 320 gramů. "U bedny to dělá 1,3 kilogramu, což jsou skoro čtyři prázdné láhve. Nové láhve jsou na trhu od konce března. Plánujeme, že v sedmém měsíci bude kompletní výměna lahví v celé České republice," upřesnil. Podle mluvčího Plzeňského Prazdroje Vladimíra Juriny se díky lehčím obalům ušetří 1200 tun skla. Současně se nahrazují přepravky, změn doznala etiketa a už dříve i samotné logo značky. Celkové náklady na změnu obalů dosahují desítek milionů korun.

Manažer pivovaru Radegast Ivo Kaňák uvedl, že pivovar zainvestoval více než 16 milionů korun, aby vyhověl požadavkům, které změna přináší. "Přes 12 milionů korun stály jen úpravy na obou linkách. Koupili jsme i zařízení za více než čtyři miliony korun, abychom zajistili prevenci proti odření lahví," uvedl.

Podle Holého se ukazuje, že nové lahve jsou pro zákazníky přitažlivější. "Od 1. dubna do včerejška nám prodej proti stejnému období loňského roku vzrostl o 16 procent," řekl. Pivní láhve mění i konkurenční pivovary. Například v polovině ledna uvedl na trh nové láhve pivovar Ostravar ze společnosti Pivovary Staropramen. Ve firmě Plzeňský Prazdroj čeká výměna ještě značky Radegast Birell a Primus.