Společnost Eurovia, která oba mosty postavila, navrhla řešení oprav, jež by náklady na rekonstrukci rozdělilo rovným dílem mezi zhotovitele a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla je ale tato varianta nepřijatelná a o dalším postupu tedy musí rozhodnout arbitrážní soud.

„Ten určí, zda Eurovia má, či nemá na vlastní náklady opravit mosty tak, aby odpovídaly tomu, jak měly být postaveny. Náklady na opravy se pohybují zhruba kolem třiceti milionů korun. Odmítáme se na nápravě finančně podílet, protože chybu udělal zhotovitel,"řekl Deníku mluvčí.

Dodal, že ŘSD v řádném termínu mosty reklamoval, a navíc jako vlastník stavby už oba mosty zaplatil. Upozornil dále, že Eurovia patří mezi jejich nejdůležitější dodavatele dopravních staveb.

Eurovia zodpovědnost za špatné mosty odmítá a brání se tím, že takzvaný studený odval nevalné kvality, který je v náspech použit, si objednalo samo ŘSD.

„Jelikož stále probíhají jednání na úrovni expertů, nebudeme se k dílčím záležitostem vyjadřovat. Protože jsme se s ŘSD neshodli na příčinách a odpovědnosti za vady na těchto mostech, je řešení na rozhodnutí soudu," uvedla mluvčí Eurovie Iveta Štočková. ŘSD tento argument ale razantně odmítá. „Eurovia disponuje spolehlivými experty s mnohaletou praxí, kteří by nikdy nepřijali zakázku s takovými podmínkami," konstatoval za Ředitelství silnic a dálnic Rýdl.

Omezení

Na mostech stále platí zákaz vjezdu nákladním vozidlům nad tři a půl tuny a omezení maximální rychlosti na padesát kilometrů v hodině.

„V následujícím horizontu zhruba dvou týdnů provedeme dynamický test zatižitelnosti obou mostů. Podle výsledků pak současné omezení zůstane, nebo mosty úplně uzavřeme," uvedl na závěr Jan Rýdl.