Cestující se měli těšit na prosvětlené podchody, které v jarních měsících ještě oživí mural, atraktivní zastávkový mobiliář, digitální jízdní řády i bezbariérové přístupy.

Místo toho je digitální jízdní řád nefunkční, do podchodu zatéká a od kamerového systému jsou ještě vidět kabely.

Zastávka Tylova po rekonstrukci.
Nové zastávky a podchody na hlavních tazích v Ostravě, oživí je i mural

Nevítaným překvapením pro vozíčkáře byl nefunkční výtah, ten měl podle vedení města na svědomí vandal, který se pokoušel dostat do útrob pod oplechování.

Náklady? Přes 35 milionů korun

Komplexní rekonstrukce tramvajového podchodu byla zahájena na konci dubna 2022 a vyžádala si náklady přesahující 35 milionů korun bez DPH. Ačkoliv byl provoz zastávky obnoven začátkem března, v podchodu jsou stále k vidění nedodělaná místa.

Líbí se vám nově zrekonstruovaný podchod
u Tylovy ulice?

Hlasujte v anketě pod článkem.

„To je jak v Punkevní jeskyni.“ „Ty krápníky za chvíli dosáhnou až na zem.“ „Zřejmě kvalitně odvedená práce a ještě lepší převzetí stavby. To musela být kolaudace.“ Na facebookové skupině Ostrava se pod fotografiemi podchodu hromadily komentáře nespokojených občanů. „Už jsme to poslali i na úřad,“ psala jedna z uživatelek.

Zastávka Mírové náměstí v ostravské městské části Vítkovice.
PŘEHLEDNĚ: Z chystané tramvajové revoluce v Ostravě vycházejí nejlépe Vítkovice

Magistrát města Ostravy o vadách ví a situaci začal řešit. „Zhotovitel vady odstraňuje. S ohledem na situaci v území nebylo zasahováno do nosné konstrukce podchodu, rekonstrukcí procházela jen jeho vnitřní část dle projektové dokumentace,“ řekla Deníku tisková mluvčí Gabriela Pokorná.

„V současnosti zhotovitel průsaky přes původní betonovou konstrukci odstraňuje injektážemi. Aby byla injektáž účinná, je zapotřebí ji provádět ve vhodných klimatických podmínkách,“ dodala Pokorná s tím, že s ohledem na tyto podmínky lze předpokládat, že injektáže budou dokončeny nejpozději do poloviny dubna