Jde o součást stavby úseku Przybędza – Milówka. První tunelová trouba je 830 metrů dlouhá, druhá 980 metrů. Silnice S1 bude jednou z hlavních tras mezi Polskem a Slovenskem (Skalité a dál Čadca), hranici překoná mezi polskou obcí Zwardoń a slovenským Skalité (státní hranice).
„Proražení tunelu je důležitým krokem v realizaci této složité investice, která nás přibližuje k jejímu dokončení. S1 je důležitou silnicí nejen pro Slezské vojvodství, ale také přímým rychlým spojením se Slovenskem a zeměmi jižní Evropy,“ uvedl ministr infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Oba tunely se staví Novou rakouskou tunelovací metodou, kdy se nerazí celý profil tunelové trouby v kuse, ale ražba probíhá po částech.
Součástí stavby tohoto úseku rychlostní silnice je i výstavba téměř kilometr dlouhé estakády u obce Węgierska Górka či rozšíření stávajících mimoúrovňových křižovatek Przybędza a Milówka.
Trasa S1 v úseku Przybędza – Milówka o celkové délce 8,5 km bude mít dva typy uspořádání: dvoupruhová o délce 3,7 km na úseku před a za tunely se střídavým předjížděcím pruhem (2+1), zbytek bude čtyřpruhový. Aktuálně je hotovo 52 % celé stavby.
Výstavba úseku probíhá od konce roku 2019 a dokončení je plánováno na rok 2024. Zakázku získalo konsorcium MIRBUD, Kobylarnia a Interbudmontaż. Hodnota kontraktu je 1,37 miliardy zlotých (zhruba 7 miliard korun). Stavba je detailně popsána na stránkách GDDKiA.
Mapa nového úseku silnice S1.