Jak se někteří lidé podivovali, když se zde na podzim loňského roku na poměrně nové vozovce z žulových kostek objevily díry jako na tankodromu. Ba co víc, brzy zalepené… asfaltem!

„No to snad nemyslí vážně, packalové,“ láteřili nedávno Ostravané na sociálních sítích. Jiní povídali, že to vymyslel nějaký budižkničemu, nebo se jen smáli a říkali, že toto se může stát pouze v Ostravě. Ale všechno má svůj rub a líc. I ostravské silnice.

Komicky vypadající asfaltové záplaty jsou jen dočasné řešení pro tuto zimu. „Po zimě to plnohodnotně opravíme. Nikdo přeci není tak blbý, aby žulové kostky trvale polepil asfaltem,“ řekl upřímně radní pro dopravu Lukáš Semerák a zkritizoval použitý materiál – žulové kostky.

Protože ministerstvo kultury v roce 2009 most Miloše Sýkory zařadilo mezi kulturní památky, tak i k relativně nedávné rekonstrukci měli památkáři co říct. A prosadili zde právě historickému centru města odpovídající „kočičí hlavy“.

„Podloží s kostkami bohužel není stavěné na takový nápor v podobě neustálého rozjezdu trolejbusů. Ďolíky tam byly už dříve, a když při loňské rekonstrukci Havlíčkova nábřeží sloužil tento úsek jako objízdná trasa, dostala vozovka pořádně zabrat. A nevydržela,“ dodal Semerák s tím, že původně měla být silnice spravena už na podzim, avšak kvůli průtahům Ostravských vodáren a kanalizací na dokončení Havlíčkova nábřeží se to před zimou už nestihlo.

„Úklidová četa“ zde proto napochoduje až na jaře. Zbývá si tak jen položit otázku – a třeba se i vsadit –, zda za pár let Sýkorův most opět dopadne stejně.