Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Policisté se znovu zaměří na skalpovací podjezd

Ostrava - Ještě před několika lety se podjezdu v Hlučínské ulici v Ostravě-Přívoze říkalo skalpovač kamionů. Nová dopravní značka má s téměř kilometrovým předstihem upozornit na nebezpečné místo.

27.2.2013
SDÍLEJ:

Podjezd v Hlučínské ulici v Ostravě-Přívoze střeží elektronický zabezpečovací systém. Pokud je vozidlo vyšší než 3,8 metru, řidič je na to včas upozorněn. Ale už předtím varuje řidiče o limitní výšce nová dopravní značka (vpravo). Foto: Deník/Pavel Sonnek

Každý rok tam uvíznou desítky nákladních vozidel, jejichž řidiči přehlédli nebo nerespektovali dopravní značky, případně špatně odhadli výšku svých vozidel.

U řady havárií zasahovali policisté a hasiči, kteří soupravy museli vyprostit. Některé z nehod skončily i zraněními. Od května roku 2009 podobných událostí výrazně ubylo. Stalo se tak po instalaci elektronické signalizace, která řidiče upozorňuje na omezení. Nyní ale policisté znovu s obavami hledí k podjezdu.

Z preventivních důvodů bylo v těchto dnech rozhodnuto o instalaci nové značky, která v téměř kilometrové vzdálenosti upozorňuje motoristy na místo, jímž mohou projet soupravy do maximální výšky 3,8 metru.

Podjezd v Hlučínské ulici v Ostravě-Přívoze střeží elektronický zabezpečovací systém. Pokud je vozidlo vyšší než 3,8 metru, řidič je na to včas upozorněn. Ale už předtím varuje řidiče o limitní výšce nová dopravní značka (vpravo).

„Jsou obavy, že by se zde mohla objevit vozidla, jejichž řidiči centrum Ostravy podrobně neznají a nevědí o tomto úskalí. Je to i v souvislosti s nedávným zprovozněním nového úseku Místecké ulice. Lze předpokládat, že řidiči zvolí nejpohodlnější cestu na Slovenskou a poté Hlučínskou ulici, a pak se budou snažit nějak dostat do centra Ostravy. Proto je tam ta značka," uvedl Martin Šimek z ostravského dopravního inspektorátu.

Zda bude nutné přijmout další opatření, ukáže až čas.

„Situaci budeme samozřejmě sledovat. Pokud by se objevily nějaké problémy, učiníme potřebné kroky," uzavřel Šimek s tím, že i navzdory dopravnímu značení nelze vyloučit, že se někteří motoristé s vozidly přesahujícími 3,8 metru kvůli úspoře času a nafty pokusí podjezdem projet například na podhuštěných pneumatikách snižujících výšku auta. Policisté ale věří, že takových případů bude minimum.

Praxe posledních více než tří let tedy po instalaci nového zabezpečovacího systému ukazuje, že drtivá většina řidičů pravidla dodržuje. „Systém se osvědčil. Ze statistiky dopravních nehod za rok 2012 je zřejmé, že v daném podjezdu v ulici Hlučínské došlo pouze ke dvěma dopravním nehodám, kdy vozidla nerespektovala výstražný systém, pokračovala v jízdě a narazila do mostní konstrukce. Jedná se o klesající počet těchto excesů od instalace v roce 2009," řekla Deníku Andrea Vojkovská, mluvčí ostravského magistrátu, který instalaci systému financoval.

K TÉMATU

Jak to funguje

Podjezd hlídá systém elektronické signalizace. Je tvořen optickými závorami ve dvou úrovních. První se nachází několik desítek metrů před podjezdem. Ve chvíli, kdy vyšší vozidla protnou optickou závoru, automaticky se aktivuje tabule, na níž se rozsvítí nápis EXIT a další symboly včetně šipky ukazující směr objížďky. Pokud automobil i přesto pojede dál, aktivuje druhou optickou závoru v těsné blízkosti podjezdu. Vzápětí se zapnou dvě červená světla nad příslušným jízdním pruhem. Kdo pojede dál, riskuje poškození kamionu a také několikatisícovou pokutu.

Podjezd v Hlučínské ulici v Ostravě-Přívoze střeží elektronický zabezpečovací systém. Pokud je vozidlo vyšší než 3,8 metru, řidič je na to včas upozorněn. Ale už předtím varuje řidiče o limitní výšce nová dopravní značka (vpravo).

Podjezdové „mouchy"

Ani modernímu systému, který hlídá obávaný podjezd v Hlučínské ulici, se nevyhýbají „mouchy". Podle řidičů se ojediněle stane, že výstražná červená světla začnou svítit i ve chvíli, kdy k podjezdu přijíždí evidentně nižší vozidlo, než je stanovený limit. Důvodem může být znečištění laserové brány prachem, v zimě mohou problémy způsobit námraza nebo husté sněžení. Chod systému zajišťují Ostravské komunikace. „Společnost provádí předepsané kontrolní prohlídky, navíc musí vyjíždět k čištění optiky a také ke všem poruchovým hlášením, která obdrží správce prostřednictvím SMS," řekla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.

Podjezd v Hlučínské ulici v Ostravě-Přívoze střeží elektronický zabezpečovací systém. Pokud je vozidlo vyšší než 3,8 metru, řidič je na to včas upozorněn. Ale už předtím varuje řidiče o limitní výšce nová dopravní značka (vpravo).

Autor: Jaroslav Perdoch

27.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Manželé Stromští u voleb.

Manželé Stromští: Volby vnímáme jako občanskou povinnost

POJĎME NA NĚ! Obránce fotbalového Baníku Ostrava Martin Šindelář věří, že to, co na Sigmu platilo loni ve II. lize, bude stačit i zítra o soutěžní patro výš.

Obránce Baníku Šindelář: Jaký je recept na Sigmu? Totální nasazení a důraz

AKTUALIZUJEME

Havarované auto vjelo do kolejiště, tramvaje do Poruby neprojely

Dopravní komplikace způsobila v Ostravě nehoda dvou osobních automobilů na ulici 28. října v úseku nad Vodárnou.

FOTO: Ocel na připomínku obětí. Památníku požehnal i kněz z porubské farnosti

Materiál k výrobě pušek a tanků použili architekti David Kotek a Petr Kundrát k připomenutí obětí obou světových válek v Porubě.

Hotovo. Z Bazalů bude tréninkové centrum

/VIZUALIZACE, FOTOGALERIE, ANKETA DENÍKU/ Už je to černé na bílém. Ikonický fotbalový stánek ve slezské části Ostravy nahradí tréninkové zázemí pro fotbalovou akademii.

Policie ukončila vyšetřování výbuchu plynu

Havířov – Za loňský výbuch plynu v domě v Jarošově ulici mohl některý ze dvou zemřelých nájemníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení