V územním plánu se s touto stavbou počítá několik desetiletí, avšak stejně jako třeba v případě tramvajové trati nikdo pořádně nevěřil, že by se měla realizovat.

Avšak narůstající doprava zapříčinila, že si Ostrava v roce 2017 nechala zpracovat investiční záměr propojení obou komunikací a loni pověřila firmu Dopravoprojekt Ostrava zpracováním projektové dokumentace.

Pro zvětšení map na ně klikněte:

Spojnice Rudné a Francouzské ulice povede v místě stávajících provozoven. Práce vyjdou podle odhadu na 114 milionů korun a vyžádají si vybudování dvou kruhových objezdů pro lepší spojení s ulicí Nad Porubkou.

Spojnice Rudné a Francouzské ulice povede v místě stávajících provozoven. Práce vyjdou podle odhadu na 114 milionů korun a vyžádají si vybudování dvou kruhových objezdů pro lepší spojení s ulicí Nad Porubkou.

Spojnice Rudné a Francouzské ulice povede v místě stávajících provozoven. Práce vyjdou podle odhadu na 114 milionů korun a vyžádají si vybudování dvou kruhových objezdů pro lepší spojení s ulicí Nad Porubkou.

„Jakákoliv silnice nebo spojka, která se vyhýbá obydleným zónám, je super. Je ale otázka, jak velký význam bude mít toto propojení i po dokončení prodloužené Rudné a Severního spoje,“ zamýšlí se náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka, podle něhož bude vhodné si ještě sednout a tuto otázku projednat.

ZA TŘI ROKY

Projekt ale nabral rychlé obrátky a podle mluvčí ostravského magistrátu Andrey Vojkovské by stavba mohla být podle hrubého odhadu zahájena už za tři roky, v roce 2022. Výstavba by pak trvala dalších čtyřiadvacet měsíců.

„Bude se ale ještě zpracovávat dokumentace pro stavební povolení a dokumentace pro provedení stavby,“ upozorňuje mluvčí, že termín se ještě může posunout. Prozatím se předpokládá, že propojení Rudné a Francouzské ulice bude stát asi 114 milionů korun.

CO S OBJEKTY?

Tuto otázku si klade hned několik živnostníků v ulici Nad Porubkou, protože právě přes ně bude nová silnice procházet. To se týká třeba Motobaru Jedová Chýše, autoservisu Auto Speed či stolařství Barpol. Pozemky pod nimi patří městu, které už přes pověřenou firmu s majiteli objektů zahájilo jednání.

Nájemci ale téměř nic nevědí a obávají se budoucnosti. „Ať ta bouda vypadá, jak vypadá, lidé do ní chodí rádi – hrajeme karty, pořádáme koncerty, hraje folklorní hudba, nejsou tu žádné nešvary,“ říká Patrik Tulej, který má Jedovou Chýši v nájmu.

A jelikož ji provozuje desátým rokem, představa, že bude srovnaná se zemí, se mu nelíbí. „Pokud to Porubě dopravně pomůže, tak se to asi musí udělat, ale nelíbí se mi způsob, kdy mě nikdo o ničem neinformuje,“ říká Tulej, který navrhuje přemístění Jedové chýše mimo plánovanou silnici.

„Něco jsem zaslechl. Byl jsem na radnicích v Porubě i Svinově, ale nikdo mi nic neřekl. Jako s nájemcem se se mnou asi nikdo bavit nebude,“ říká též majitel Auto Speed Pavel Špringer, který by rád věděl, kdy přijde o zdroj obživy.