„Komunita autíčkářů je rozdělena do více podskupin a troufám si říci, že pouze dvacet až třicet procent jsou podobní experti. Problém nastává v situacích, kdy spousta z nich posouvá limit za hranici bezpečnosti a cítí se jako rebelové, když jedou 250 kilometrů za hodinu městem. Přitom ohrožují sebe a okolí,“ uvedl pořadatel oficiálních automobilových srazů s názvem Furt Bokem Lukáš Souhrada. Podle něj je zásadní, aby se autíčkáři neházeli do stejného pytle, protože všichni nejsou stejní.
Důležitá je bezpečnost, která je zajištěna na akreditovaných a výcvikových polygonech. V České republice se nachází osm strategicky rozmístěných polygonů. V Ostravě je k dispozici Centrum bezpečné jízdy Libros. „Určitě jsme otevřeni možnostem tuningového srazu. Problematikou u mladých řidičů může být nedostatek financí na pronájem polygonu. Avšak vždy je možné se domluvit na pronájem určité části plochy a nemusí si pronajímat celý areál,“ vysvětlil majitel Centra bezpečné jízdy Libros David Selc. Doplnil, že dobrovolný občanský spolek Autoklub České republiky a Asociace center bezpečné jízdy se snaží proti podobným neoficiálním shromážděním na veřejných pozemních a komunikacích bojovat. Organizátoři a zástupci skupin pořádají pro širokou veřejnost automobilové akce na vhodných místech a plochách.
Problémem může být nedostatek financí a nízký věk řidičů, kteří se o auta zajímají. Podle účastníků srazů na veřejných komunikacích jsou akce v Librosu zaměřené na drahá auta a jejich majitelé jsou věkově starší. „U nás na srazu může auto ukázat kdokoliv a nezáleží na značce vozidla. Akci nepořádám kvůli autům, ale lidem. Skupina byla založena, aby se lidé s vášní pro auta v Ostravě poznali a nemusí vlastnit drahá auta. Naopak všichni mohou auto na parkovišti zaparkovat a seznámit se s novými lidmi,“ řekl pořadatel srazu ve Frýdku-Místku Jakub P. Dodal, že sraz ve Frýdku-Místku nebyl zpočátku nahlášen policii a on následně nemohl ovlivnit, jak policie na místě jednala. Pokuty byly policií rozdány za překročení povolené rychlosti, technický stav zúčastněných vozidel, která měla větší množství ilegálních úprav, a také za způsob jízdy.
Po nepříjemné zkušenosti s vysokými pokutami byl další sraz na veřejném parkovišti před obchodním centrem nahlášen policii. „Ze strany policie jsme akci monitorovali a v rámci výkonu služby dohlíželi na veřejný pořádek, plynulost a bezpečnost provozu,“ uvedla mluvčí moravskoslezské policie Pavla Jiroušková.