„Komunita autíčkářů je rozdělena do více podskupin a troufám si říci, že pouze dvacet až třicet procent jsou podobní experti. Problém nastává v situacích, kdy spousta z nich posouvá limit za hranici bezpečnosti a cítí se jako rebelové, když jedou 250 kilometrů za hodinu městem. Přitom ohrožují sebe a okolí,“ uvedl pořadatel oficiálních automobilových srazů s názvem Furt Bokem Lukáš Souhrada. Podle něj je zásadní, aby se autíčkáři neházeli do stejného pytle, protože všichni nejsou stejní.

Poznáte ženu na snímku?
Král CHODEC přichází! Lidé se občas chovají jako šílení. I před tramvají

Důležitá je bezpečnost, která je zajištěna na akreditovaných a výcvikových polygonech. V České republice se nachází osm strategicky rozmístěných polygonů. V Ostravě je k dispozici Centrum bezpečné jízdy Libros. „Určitě jsme otevřeni možnostem tuningového srazu. Problematikou u mladých řidičů může být nedostatek financí na pronájem polygonu. Avšak vždy je možné se domluvit na pronájem určité části plochy a nemusí si pronajímat celý areál,“ vysvětlil majitel Centra bezpečné jízdy Libros David Selc. Doplnil, že dobrovolný občanský spolek Autoklub České republiky a Asociace center bezpečné jízdy se snaží proti podobným neoficiálním shromážděním na veřejných pozemních a komunikacích bojovat. Organizátoři a zástupci skupin pořádají pro širokou veřejnost automobilové akce na vhodných místech a plochách.

V pátek 5. dubna dojde k zahájení celkové rekonstrukce mostu dálnice D1 na hranici obcí Velké Albrechtice a Bravantice.
Na D1 za Ostravou začíná oprava mostu. Zpomalí provoz. Až do září

Problémem může být nedostatek financí a nízký věk řidičů, kteří se o auta zajímají. Podle účastníků srazů na veřejných komunikacích jsou akce v Librosu zaměřené na drahá auta a jejich majitelé jsou věkově starší. „U nás na srazu může auto ukázat kdokoliv a nezáleží na značce vozidla. Akci nepořádám kvůli autům, ale lidem. Skupina byla založena, aby se lidé s vášní pro auta v Ostravě poznali a nemusí vlastnit drahá auta. Naopak všichni mohou auto na parkovišti zaparkovat a seznámit se s novými lidmi,“ řekl pořadatel srazu ve Frýdku-Místku Jakub P. Dodal, že sraz ve Frýdku-Místku nebyl zpočátku nahlášen policii a on následně nemohl ovlivnit, jak policie na místě jednala. Pokuty byly policií rozdány za překročení povolené rychlosti, technický stav zúčastněných vozidel, která měla větší množství ilegálních úprav, a také za způsob jízdy.

Po nepříjemné zkušenosti s vysokými pokutami byl další sraz na veřejném parkovišti před obchodním centrem nahlášen policii. „Ze strany policie jsme akci monitorovali a v rámci výkonu služby dohlíželi na veřejný pořádek, plynulost a bezpečnost provozu,“ uvedla mluvčí moravskoslezské policie Pavla Jiroušková.