„Projekt porubské vozovny figuruje v seznamu projektů pro nadcházející plánovací období. Chceme zpracovat a posoudit jeho reálnost. Je potřeba si sednout a zvážit veškeré možnosti, například jestli se tramvaje mohou přesunout do dílen dopravního podniku v Martinově, jak finančně náročné by to bylo a podobně," sdělil Deníku Václav Palička, vedoucí odboru ekonomického rozvoje ostravského magistrátu. Vzhledem k tomu, že vozovna je v podstatě brownfield, tedy zátěžová industriální plocha, mohly by na její regeneraci přispět i evropské fondy. V novém územním plánu zatím vymístění porubské vozovny není zavedeno.

„Pokud by se tato akce povedla, Poruba by najednou měla velké území, jež by mohla rozvíjet, a místo vozovny by pak mohlo vzniknout třeba bydlení pro seniory nebo třeba centrální park. Obvod sice menší parky má, ale na nějaký vlastní centrální stále čeká," řekl již dříve mluvčí Poruby Martin Otipka.

Dopravní podnik je myšlence nakloněn

Co by se ale stalo se zhruba 190 tramvajemi, které denně porubská vozovna odbavuje? Jedna z variant je přestěhování vozovny do dílen ostravského podniku v Martinově.

„Martinovské dílny by v tom případě musely projít úpravami, rozšířením. Na to by se ale dalo navázat i v případě, že by došlo k prodloužení tramvajové trati na osmý stavební obvod," uvedl ředitel Dopravního podniku Ostrava Roman Kadlučka. Zároveň dodal, že jsou myšlence přesunu porubské vozovny otevřeni. „Je ale nutné posoudit, za jakých okolností by to bylo proveditelné," konstatoval ředitel Kadlučka.