Poslední let byl naplánován na 15.20 hodin. Z Prahy letadlo přiletělo s půlhodinovým zpožděním po 15. hodině jako linka OK024, na zpáteční cestu se vydalo jako OK025. 

Rezervační systém ČSA nabízel ještě po poledni možnost koupě letenek na poslední let z Ostravy do Prahy. Buď běžnou letenku za 4521 korunu, nebo v business třídě za 8638. 

Rezervace letenky na poslední let z Ostravy do Prahy s ČSA 11. 1. 2019.Zdroj: ČSA

Věrný fanoušel letěl tam a zpět. 

"Jsem z Prahy. Živím se jako IT a jsem letecký fanoušek. Loni jsem letěl asi 50x, nejdále asi na Havaj a do Japonska. Protože teď šlo o ukončení poslední vnitrostátní linky tady v ČR, tak se jednalo o hezkou příležitost se proletět. V ATR se nedá čekat nějaký velký komfort, letadlo je poměrně hlučné. Do Ostravy nás letělo 16, takže to asi skutečně ekonomicky udržitelné nebude," řekl v Ostravě před zpátečním letem Ondřej Soukup. 

Konec spojení s Ostravou

Ještě na jaře firma oznamovala velké plány na růst, ke kterým ale nakonec vůbec nedošlo.

„Hlavním důvodem ukončení provozu je nedostatečná kapacita odpovídajícího typu letadel ve flotile koncernu vzhledem k odchodu tří letadel ATR 42 a jejich vrácení lessorům. Nasazovat na linku proudová letadla s větší kapacitou z flotily koncernu nedává z ekonomického hlediska smysl. Linka nemá pro to obchodní potenciál či předpoklad dalšího růstu poptávky,“ řekl už dříve mluvčí ČSA Daniel Šabík.

Letiště. Ilustrační foto.
Rekordní rok tuzemských letišť: Ostrava prohrává boj s polskou konkurencí
Letiště Leoše Janáčka Ostrava. Ilustrační foto.
SmartWings končí s linkou Ostrava-Dubaj

„V rámci koncernu Smartwings se pod značkou ČSA chceme zaměřovat na pravidelné linky, které nabízí zajímavý obchodní potenciál, možnosti růstu a dalšího rozvoje, a je možné je provozovat jednotnou flotilou proudových letadel,“ vysvětlil Šabík. Podobně dopadly také pravidelné linky Praha-Bratislava a Bratislava – Košice.

Letiště Leoše Janáčka v Mošnově.Vlakové nádraží na letišti v Mošnově.
Vlakem až na letiště? Spoj hlavně pro zaměstnance...
Ivo Bryš ve své trafice na mošnovském letišti.
Taky bychom chtěli, ať nás dotují, říká trafikant z letiště

Ostravě i Moravskoslezskému kraji tak zůstaly jen oči pro pláč. Pravidelně se z Mošnova bude nadále létat už jen do Londýna a Milána.

„Provozování letecké linky Ostrava – Praha společností ČSA bylo výlučně v kompetenci této společnosti, linka byla provozována bez jakékoliv finanční podpory nebo jiného závazku Moravskoslezského kraje. Rozhodnutí soukromého vlastníka ukončit provoz je tak plně v jeho kompetenci," náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka.

„Nicméně načasování a způsob ukončení linky vyvolává oprávněně otázky nejen u cestujících. Vedení MSK jednalo s vedením ČSA během letošního roku několikrát. Ze strany ČSA jsme byli během roku několikrát informováni o navýšení počtu letů. Ukončení linky v podstatě ze dne na den, kdy zahájení provozu nové pravidelné linky není možné dříve, než za několik měsíců, není vůči podnikatelům, obyvatelům i návštěvníkům našeho kraje férové. Vedení Moravskoslezského kraje a management Letiště Ostrava a.s. zahájili intenzivní jednání o zabezpečení leteckého spojení Moravskoslezského kraje s Evropou i zbytkem světa jinou pravidelnou linkou z mošnovského letiště. Tato ale zcela jistě nebude směrována do Prahy, ale do jiného leteckého hubu, odkud lze bez přestupu létat do většiny destinací" dodal Unucka.

Letiště Leoše Janáčka Ostrava v Mošnově. Ilustrační foto.
Proč místo z Mošnova musí lidé z Ostravska létat z Brna či Katovic?
Vykládka nákladního letounu AN 24 ve službách DHL na ostravském letišti v Mošnově
Cestujících ubývá, ale nákladní letadla nestíhají
Zdroj: Youtube