I když má u přejezdu Správa železnic instalované kamery, policie musela zveřejnit výzvu, zda lidé nepoznají, čí auto je. Registrační značku nešlo poznat.

„Během provozu pilotního projektu se ukázalo, že parametry kamerového záznamu mohou být při zhoršených světelných podmínkách pro automatickou detekci přestupků nedostatečné. Uvedená zařízení jsou však nadále funkční jako přehledové analogové kamerové systémy,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Železniční přejezd v Nádražní ulici ve Studénce v červenci 2015.
Na co se čeká? Nebezpečný přejezd ve Studénce, málem se stala další tragédie

Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda při představení kamer na přejezdy přitom mluvil o řešení, které postihne piráty silnic.

„Nejde o doplněk zabezpečení přejezdu, ale o preventivní nástroj, díky kterému budeme moci účinně bojovat s nebezpečnými řidiči. Ti, kteří dodržují pravidla, se postihu obávat nemusejí. Na druhou stranu skuteční piráti silnic mohou v poměrně krátké době přijít o body a ztratit tak řidičský průkaz. Od instalace těchto dohledových systémů si slibujeme výrazné snížení nehodovosti na železničních přejezdech,“ řekl v září 2019 Svoboda. Počet nehod na přejezdu klesl v roce 2020, loni opět vzrostl.

Okresní soud v Novém Jičíně uložil polskému řidiči kamionu Slawomiru Sondaji trest osm let a šest měsíců ve věznici s dozorem a zákaz řízení po dobu deseti let.
Tragédie ve Studénce: polský řidič dostal trest 8 a půl roku vězení

Podle Friebové aktuálně Správa železnic s Policií ČR a obcemi pracuje na plně digitálním kamerovém systému s automatickou detekcí přestupků, obličejů řidiče a hmotnostní kategorie vozidla, který by zajistil jednoznačně průkazné záznamy nezbytné pro správní řízení. „Práce na systému pokračují s cílem dokončení přípravy k nasazení do ověřovacího provozu,“ dodala.