Supermoderní „Letadlo snů“, jak se americkému stroji přezdívá, tam zavítalo v rámci nákladního letu z Číny. Na let byl nasazen letoun v delší verzi –9 v barvách italské letecké společnosti Neos s registrací EI-NUA.

Boeing 787 Dreamliner je dvoumotorový dálkový letoun konstruovaný především z kompozitních materiálů, které přinášejí oproti tradičním kovům řadu výhod, například značně nižší hmotnost a větší pružnost.

S hmotností letounu souvisí v dnešní době velmi žádaná nižší spotřeba paliva, v případě Dreamlineru až o 20% oproti modelu Boeing 767. Kompozitní materiály zároveň nepodléhají korozi.

Za technickou vychytávku lze považovat také elektronicky zatemňující se okna obsahující materiál, který mění propustnost světla. Okna se tak nemusí zatahovat roletkou, ale dokáží se zatemnit.

Boeing 787 Dreamliner přistál v Ostravě.Boeing 787 Dreamliner přistál v Ostravě.Zdroj: LKMT Spotters/Radim Koblížek

Letiště Leoše Janáčka Ostrava v minulosti odbavilo téměř většinu typů letadel, zmínit můžeme například největší letoun světa, Antonov An-225 Mrija, americký obr C-5M Super Galaxy, Boeing 777 nebo legendární Boeing 747 Jumbo Jet. Dreamliner, jeden z nejnovějších typů v nabídce amerického výrobce je ovšem výjimkou, v Mošnově se doposud neukázal.

Letoun se vyrábí jen v pasažérské verzi, které se zde jako širokotrupá letadla objevují jen ojediněle. Současná koronavirová krize nicméně zasáhla jen přepravu cestujících, transport nákladu neskutečně vzkvétá a obrovskou poptávku po nákladních letech se dopravci snaží doplnit právě letouny určenými původně pro přepravu cestujících.

Náklad se může převážet standardně v dolním prostoru letadla k tomu určeném, případně se nyní často zboží ukládá na palubách pro cestující, kde se buď vymontují sedačky, nebo se zboží uloží přímo na ně.