Na cestující z okolních městských obvodů a také z Karvinska čeká řada novinek. Na Hranečníku budou například končit autobusy, které až dosud pokračovaly dál. Z terminálu jsou zajištěna přímá tramvajová a nově i trolejbusová spojení do centrálních částí Ostravy a k dalším přestupním uzlům na hlavním nádraží, ve Svinově a Dubině.
„Tramvajová doprava z terminálu Hranečník byla posílena. Její průměrný interval je v pracovní dny pět minut a večer a o víkendu deset minut. Trolejbusová doprava z terminálu Hranečník je zajištěna třemi linkami v průměrném intervalu ve špičce tři minuty a mimo špičku deset minut včetně víkendu," řekl mluvčí ostravského dopravního podniku Miroslav Albrecht.
Terminál přinese také ekologizaci veřejné dopravy v centru Ostravy. „V cílovém stavu bude ponechána pouze doprava provozovaná v elektrické trakci," řekl mluvčí ostravského dopravního podniku Miroslav Albrecht. Dočasnou výjimku představuje linka číslo 38 a noční spoj 71.
Výstavba terminálu trvala přibližně rok a půl a stála 126 milionů korun. Na financování se podílelo město a ministerstvo financí.
Hranečník by měl pasažérům nabídnout komfortní prostředí. Veškerá nástupiště jsou zastřešena, cestujícím bude k dispozici vytápěná čekárna s WC, která je před dokončením. „Čekárna pro veřejnost se sociálním zázemím bude zprovozněna ještě v první polovině března," uvedla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.
Celý prostor dopravního terminálu včetně budovy je pod stálým dohledem městské policie, která zde zřídila své stanoviště. V okolí terminálu budou v pracovní dny kvůli silnému provozu spuštěny dva nové semafory, které by měly dopravu řídit od šesti do osmnácti hodin.
První zatěžkávací zkoušku zažije terminál v pondělí.