Už několik měsíců je jedním z nejdiskutovanějších ostravských témat plánované prodloužení tramvajové trati do Poruby a Pustkovce, která má za cíl ekologizovat dopravu a zajistit lepší spojení těchto částí se zbytkem Ostravy.

Přípravy projektu pokračují v plném proudu. Rada města v minulém týdnu vybrala vítěze veřejné zakázky na projektovou dokumentaci, kterým se staly firmy Sudop Brno a Dopravní projektování, které ji společně vysoutěžily za 8,7 milionu korun.

Související: Nová trať v Porubě: město nasadí tramvaje na baterie

Jakmile bude dokumentace, která má označit zasažené pozemky, hotová, chce se vedení města sejít se zástupci dotčených obvodů. Ty si totiž v minulosti opakovaně stěžovaly na nedostatečnou informovanost. V Pustkovci na to ale nečekali a minulý pátek si domluvili schůzku na ředitelství DPO.

OBRÁTÍ PUSTKOVEC?

„Zápis z jednání ještě není k dispozici a je předčasné o závěrech diskutovat," uvedl k věci starosta Pustkovce Stanislav Pyš s tím, že stanovisko zaujme do začátku příštího týdne. Na DPO však z jednání mají dobrý pocit. „Na schůzce jsme přiblížili harmonogram záměru stavby trati. V diskusi se obě strany názorově přiblížily.

Související: Rozšiřování tramvajové trati v Porubě budí emoce

Zástupci Pustkovce ocenili aktuální informace a na jejich základě záměr nevnímali tak kriticky. Vyjádřili také zájem o další informace," uvedl mluvčí podniku Miroslav Albrecht s tím, že DPO věří ve změnu postoje Pustkovce ke stavbě trati.

Primátor Tomáš Macura pak už dříve avizoval, že město chce ke stavbě přikročit jen v případě souhlasu zastupitelů obou obvodů. A v Porubě zřejmě na bariéry nenarazí. „Městský obvod Poruba podporuje rozvoj ekologické městské dopravy na 7. a 8. obvod. I samotní občané se v pocitových mapách vyjádřili, že dopravní spojení na 7. a 8. obvod nepovažují za dostatečné. Požadujeme nejmodernější řešení, které bude komfortní pro cestující a šetrné k okolí. Konkrétní podoba by měla vzejít od dopravních odborníků, a ne z diskuse politiků," řekl Deníku mluvčí Poruby Martin Otipka. 

Mohlo by vás zajímat: Vykolejená tramvaj způsobila kolaps. Autobusy nápor nezvládaly

PODEPIŠTE PETICI. ALE KTEROU?

Nesouhlas s výstavbou ale od září stvrdilo svým podpisem už více než čtyři tisíce lidí. Třeba i v Nádražní ulici, kde se petice vybízející k vyplnění objevila vylepená ve výloze místní optiky. Argumenty uveřejněné na webu porubskavyzva.cz se ale řadě diskutujících nelíbí.

Na konci minulého týdne proto na webu e-petice.cz vznikla také elektronická petice, která ekologizaci dopravy v této lokalitě (nikoliv doslovně výstavbu trati) podporuje. Účel jejího vzniku je ale zřejmý a během prvních sedmi dní ji podepsalo na 250 lidí. Diskutující lidé si zde našli prostor pro debatu, ale i kritiku odpůrců, kterým mimo jiné vyčítají, že na jejich stránkách jsou veškeré pozitivní komentáře a věcné otázky opakovaně mazány.