Více než čtvrtina lidí (27 procent) uvedla, že se chystá trávit více času doma, například sledováním televize nebo brouzdáním po internetu. Šetřit na vzdělávání nebo omezit využívání finančních produktů ale odmítají. I to vyplývá z průzkumu veřejného mínění, který si na reprezentativním vzorku 1041 respondentů nechala zpracovat společnost AWD, poskytující svoje služby privátního finančního poradenství zejména klientům s nadprůměrnými příjmy.

Konec s kulturou

„I když přímo za špatnou nebo spíše svoji špatnou aktuální finanční situaci pokládá jen pětina obyvatel kraje, omezit své výdaje se v poslední době rozhodla většina z nich (73 procent). Oblastí, kterou utahování opasků postihlo nejdříve, je kultura. V návštěvách divadel, kin, koncertů nebo galerií se uskrovnilo 61 procent lidí. Hned druhou položkou jsou ale potraviny, a to před alkoholem, cestováním nebo koníčky. Není tak pravda, že nejdříve omezenými položkami jsou ty nepostradatelnější," poznamenal k výsledkům průzkumu Pavel Manhalter, výkonný ředitel a jednatel společnosti Pavel Manhalter AWD Česká republika, která si průzkum nechala zpracovat.

Volný čas tráví více doma

Z průzkumu také vyplynulo, že zhruba čtyři pětiny obyvatel regionu pociťují, že se krize projevila na tom, jak tráví volný čas. Více pobývají doma, a to například i během dovolené. Výdaje na ni omezilo devětačtyřicet procent dotazovaných.

„To, že jsou Češi opatrnější a více si hlídají své výdaje, je v podstatě logické, je to projevem celkové obezřetnosti a snahy o zabezpečení se do budoucna, zejména v souvislosti s velkými tématy poslední doby, jako jsou důchodová reforma nebo krize v eurozóně," míní Pavel Manhalter.