Je deset hodin ráno a s fotografem vcházíme do budovy radnice Moravské Ostravy a Přívozu. O víkendu měla stěhovací firma přesunout z bývalého sídla městského úřadu poslední krabice s věcmi úředníků. V pondělí už tak měl celý úřad hladce fungovat v běžných úředních hodinách, tedy od osmi hodin.

Hned při vstupu do budovy se potýkáme s posuvnými automatickými dveřmi. Jak později zjišťujeme, nejsme jediní, kdo nechápe, že se dveře neotevírají uprostřed, ale na levé straně.

Nátřesk se nekonal

Při vstupu do vestibulu jsou klientům k dispozici čtyři informátoři, kteří jim přispěchají na pomoc v případě, že bezradně bloumají nebo rozpačitě postávají u dveří. „Ráno nebyl takový nátřesk, jaký jsme očekávali. Přišlo ale asi deset lidí, kteří nepotřebovali nic vyřídit, ale byli jen zvědaví na to, jak vypadá radnice uvnitř. Ten největší nával očekáváme kolem třetí hodiny, kdy začnou chodit lidé z práce," popisuje nám jeden z brigádníků informátorů a zároveň nám nabízí pestrobarevný plánek se schématem rozmístěných odborů po budově.

Další zádrhel nastává u vyvolávacího systému, ze kterého má klientům po navolení volby vylézt lístek s číslem přepážky, u které mohou vyřídit svůj požadavek. Ten však nefunguje.

„To se však během dopoledne povedlo zprovoznit a vyvolávací systém nyní funguje bez problémů," dodala v pondělí odpoledne mluvčí úřadu Jana Pondělíčková.

Místo banky radnice

Objevilo se však i pár lidí, které ani velký nápis na budově radnice neodradil a požadovali bankovní služby. „Přišel za mnou pán s tím, že potřebuje převést peníze z jednoho účtu na druhý. Zarazilo mě to a vysvětlil jsem mu, že to se mu na radnici nepovede," svěřuje se překvapený brigádník a dodává, že hrdinkou druhé scénky byla mladá matka, která informátorovi podávala roztrženou dvousetkorunu přelepenou lepicí páskou a dožadovala se její výměny.

„Je to trošku bludiště, chodby jsou menší a budova složitější. Rozdáváme ale plánky a jsme tu čtyři na to, abychom v těch prvních dnech lidi prostorami radnice provedli. Když potřebují do jiného patra, doprovodíme je až na místo," dodává informátor s tím, že bude k dispozici minimálně týden nebo i dva, než si lidé zvyknou.

Přesun všech odborů úřadu a věcí 160 zaměstnanců vyšel podle mluvčí přibližně na sedm set tisíc korun.

A NA ZÁVĚR: Stěhování radnice v číslech

160 úředníků městského úřadu se minulý týden stěhovalo do nového, vyklidili tak 113 kanceláří.
Jejich věci přemisťovaly 3 stěhovací vozy. Úřad si na stěhování zapůjčil přes 2 tisíce krabic.
Stěhování stálo 700 tisíc korun. Kvůli nakládání stěhovacích vozů byl uzavřen jeden jízdní pruh na Sokolské třídě.
Úřad byl uzavřen 4 dny od úterý do pátku. Veřejnost tak přišla o 2 úřední dny na vyřizování svých záležitostí na úřadě.
Obvod nyní obývá budovu, kde platí 1053 korun za metr čtvereční za rok, celkově tedy roční nájem ve výši 5,8 milionu korun za 5505 metrů čtverečních.
V novém sídle radnice obvodu se v pátek 26. září od 14 hodin uskuteční den otevřených dveří.