Vše začalo kolem půl osmé ráno poblíž zastávky Náměstí Republiky. Tramvaj jedoucí po ulici 28. října do centra města kvůli zatím blíže nespecifikované technické závadě vykolejila a ucpala hlavní příjezdovou trasu tramvají z Poruby do centra města.

A problémy se začaly nabalovat. Na trase se v ranní špičce začala rychle tvořit dlouhá kolona. V jednu chvíli stály tramvaje podle nepotvrzených informací až u vodárny v Nové Vsi. „Od 7.31 do 8.10 hodin byl zastaven tramvajový provoz ve směru do centra města," informoval na svých stránkách Dopravní podnik Ostrava (DPO) a prosil cestující o pochopení.

Před čtvrt na devět byla od vodárny do centra zavedena náhradní autobusová doprava a tramvaje začaly jezdit oklikou přes Vítkovice. Stačilo však, aby tramvaj vykolejila o pár metrů blíž centru, a neprojely by ani tudy.

ZŮSTALI NA TERMINÁLU

Zatímco v jedné části města se vozidla hromadila, v jiných chyběla. Nejen cestující na terminálu Hranečník sledovali, jak z elektronické tabule mizí jeden spoj za druhým, fakticky ale žádná tramvaj neodjela. A ani nemohla. Na Hranečník se totiž přes ucpané centrum žádné nedostaly. A když dorazila várka příměstských autobusů, krčilo se zde v mrazu odhadem přes 120 cestujících – maminky zahřívající miminka v kočárku, lidé s kufříkem v ruce nervózně sledující hodinky.

„Když už nás donutí vystoupit v pustině a evidentně se stal nějaký problém, očekával bych, že aspoň zajistí náhradní dopravu," stěžoval si třeba Jakub Mrázek mířící do školy na zkoušku. Raději zavolal známému do centra o odvoz. Do občasně přistavujících trolejbusů se všichni nevešli, řada lidí je navíc ignorovala, o kolapsu neměla ani potuchy a každou chvíli vyhlížela „svůj" spoj.

POSILY NESTÍHALY

Nedočkali se ani náhradní dopravy. „Všechny náhradní spoje mířily opačným směrem. Potřebovali jsme posílit zejména nejzatíženější trasu z Poruby do centra. Z Hranečníku jezdí také trolejbusy v dostatečné kapacitě a v tomto případě bylo skutečně potřeba posílit zejména páteřní trasu," prosil o pochopení mluvčí DPO Miroslav Albrecht.

První tramvaj z Hranečníku jela nakonec až v devět hodin. „Polovina kolegů dnes přišla do práce s nemalým zpožděním," svěřila se později jedna z operátorek společnosti ČEZ.

Plného obnovení tramvajové dopravy i v místě nehody se lidé dočkali před jedenáctou hodinou. Konkrétní příčina nehody, která kolaps způsobila, se stále šetří.