„Další fáze oprav přinese výměnu stávajících kolejí a trolejového vedení, zabudování antivibračních a protihlukových prvků do kolejiště a jeho zalití asfaltem," informovala Ivana Gregorová ze zhotovitelské firmy Strabag.

NÁHRADNÍ AUTOBUSY

To přinese výrazná omezení ve veřejné dopravě. Zatímco doposud tramvaje v ulici jezdily jednokolejně s mírným zdržením, od pondělí bude tramvajová doprava v úseku zastávek Stodolní Karolina zcela zastavena a nahrazena autobusy po okolních trasách, které lidé už dobře znají z předešlých etap rekonstrukce.

„Tramvaje mířící do centra budou od Karoliny odkloněny na Výstaviště a na zastávkách budou vyvěšeny výukové jízdní řády," sdělil zásadní změnu mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Miroslav Albrecht s tím, že tramvajová doprava se do Nádražní vrátí od 28. srpna.

Prozatím budou přestupy na autobusy náhradní dopravy umístěny na tradičních místech. Nástupní zastávka směrem do Přívozu bude umístěna v Poděbradově ulici u ředitelství DPO, výstupní jen o pár desítek metrů dále mezi obchodním centrem a kancelářským komplexem na Nové Karolině.

ŘIDIČI BEZE ZMĚN

Jak Deník informovala mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská, pro řidiče od pondělí žádné novinky nenastanou. Stále pro ně bude Nádražní uzavřena v úseku od ulice Mlýnské po ulici 28. října ve směru k Nové Karolině, stejně tak od ulice Zámecké po ulici Mlýnskou při jízdě směrem do Přívozu.

Do centra se nadále bude jezdit v provizorně zřízeném koridoru po chodníku u náměstí Dr. Edvarda Beneše, který se napojuje na Zámeckou ulici. Chodci, zejména děti, by v úseku měli dbát zvýšené opatrnosti nebo se mu raději úplně vyhnout.

„Průjezd křižovatkou ulic 28. října a Nádražní nebude možný, jestliže jedete z ulice Na Karolině či od Divadla Antonína Dvořáka směrem na Porubu," zmínila Vojkovská další přetrvávající stav a dodala, že v křižovatce budou vypnuty semafory.