„Zahájení provozu bylo už tím nejjednodušším. Předcházely tomu totiž měsíce přípravy celého konceptu. Ale za těch pár dní se těší zájmu zákazníků a vypadá to, že můžeme mít vyprodáno,“ uvedla Kateřina Funk z firmy FUBI stavící nízkoenergetické minimalistické domečky k rekreaci, bydlení i podnikání (FUBI Shop na Čeladné je jedním z těchto výrobků - pozn. red.).

„Nakupování je jednoduché, stačí si stáhnout aplikaci a registrovat se a načíst chytrým mobilem QR kód sloužící pro otevření dveří ke vstupu. Uvnitř se pak vybírá způsobem, jakým jsme všichni v obchodech zvyklí. Zboží se platí přes terminál mobilem, kartou nebo čímkoliv jiným, co nepřipomíná hotovost,“ líčila provozovatelka. Vzhledem k tomu, že vše mají pod kamerami, dokázala i na dálku přes mikrofon radit lidem, kteří měli u FUBI Shopu nějaký problém.
Sortiment zatím naskladnili většinou regionální produkce, a to bio i té nejvyšší kvality – marmelády, cidery, sýry, jogurty, jerky (sušené maso - pozn. red.), oříšky ve slaném karamelu … „Prostě delikatesy s důrazem na místní výrobce,“ vysvětlovala Funk.

Nepoctivců se vlastníci patrně jediné české prodejny svého druhu, jak zdůrazňovali, nebojí. Obchůdek totiž nechali hlídat v této době již obligátními kamerami a navíc i přihlášením „bankovní identitou“, což by zloděje hned odhalilo. „Kdo se bojí, nesmí do lesa,“ dodala ke konceptu samoobsluhy otevřené čtyřiadvacet hodin sedm dní v týdnu provozovatelka.