„Mosty byly v havarijním stavu, hrozilo jejich zřícení, proto je už od května rekonstruujeme. Oproti původnímu harmonogramu se práce opozdily. Nicméně řidičům se přivaděče otevřou koncem října," řekl Jan Rýdl, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

Přivaděče byly v provozu šest let, ale v loňském roce se v nich objevily trhliny způsobené pnutím stavby. „Odbourali jsme mostní závěry, vyměnili ložiska, opravili podpěry a nyní se začínají zakládat zásypy," popsal opravy Jiří Hlavatý, ředitel úseku kvality Ředitelství silnic a dálnic.

Řidiči se po dálničních mostech projedou až koncem října.Materiály, které tam nepatří

Po zhotoviteli stavby společnosti Eurovia nyní Ředitelství silnic a dálnic požaduje proplatit náklady spojené s opravou. Jedná se 48 milionů korun.

„V násypech jsme našli materiály, které tam nepatří. Například gumové hadice, dřevo a podobně," vyčetl některé nedostatky zhotovitele Jiří Hlavatý.

Společnost Eurovia ale pochybení odmítá.

„Na mostech nyní provádíme dílčí opravy v rámci reklamace. Stále ale platí, že z našeho pohledu největším problémem mostů v Ostravě je materiál takzvaný studený odval, který tlačí na mostní opěry, a následná nedostatečná údržba ze strany Ředitelství silnic a dálnic. O příčinách a odpovědnosti za vady spojené s působením tohoto materiálu jsme se s investorem neshodli, a proto o jejich řešení musí rozhodnout arbitrážní soud," řekla mluvčí společnosti Eurovia CS Iveta Štočková.

Podle Ředitelství silnic a dálnic jedná zhotovitel oproti původnímu zcela odmítavému stanovisku vstřícně. „Není vyloučeno, že v dohledné době začneme realizovat na vrub Eurovie další reklamační opravy," uvedl Jan Rýdl. Mělo by se jednat o opravu odpočinky ve směru na Bohumín.