Řidiči využívající páteřní komunikaci spojující centrum Ostravy s Porubou by se od dubna měli znovu připravit na kolony a dopravní omezení.

Doprava bude fungovat obdobně jako loni. To znamená, že bude průjezdný jeden jízdní pruh v obou směrech a jeden speciální pruh bude určený autobusům.

Největší letošní uzavírka v Ostravě už je v plném proudu. Už 10. ledna začalo bourání mostů v Rudné ulici mezi vítkovickým vlakovým nádražím a městským stadionem.
TOP 10 letošních silničních uzavírek v Ostravě: Rudná, dálnice, Opavská a další

„Uzavřeny budou tentokrát pomalé jízdní pruhy. Pod mostem bude přechodně omezena doprava na Fryčově ulici. Provoz tu budou kyvadlově řídit mobilní semafory,“ řekl náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu Radek Podstawka.

Mosty se kvůli špatnému technickému stavu začaly opravovat loni v létě. Hotovo by mělo být na letos podzim.

Zdroj: Deník/Lukáš Kaboň

„Jde o velmi náročnou stavbu. Loni stavbaři stihli vyfrézovat vozovku vnějšího rychlého pruhu, odstranit izolace, otryskovat ocelovou konstrukci. Odstranili také dilatační závěry, svodidla a zábradlí a začali sanovat betonové konstrukce pod mosty. Letos se bude dělat na pomalých a odstavných pruzích, budou se sanovat betonové konstrukce opěr a pilířů a provedou se další práce tak, aby se po nově zrekonstruovaných a zcela bezpečných mostech mohlo začít jezdit nejpozději do konce letošního roku,“ uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro investice, finance a majetek Jaroslav Kania.

Most přes řeku Odru v ulici Opavská v Ostravě-Porubě čeká rekonstrukci, snímky z 13. července 2021.
VIDEO: Ostravu čeká další "lockdown". Stav mostů je děsivý, podívejte se

Stavba vyjde na 86,8 milionu korun, z pětaosmdesáti procent bude financována z evropských fondů.