Jsou na spadnutí. Tak koncem srpna ohodnotilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dva mostní přiváděče k dálnici D1 v Ostravě-Přívoze, které jsou v provozu teprve čtyři roky. Průzkumy totiž ukázaly, že při stavbě byl použit nekvalitní násypový materiál, který deformuje mostní opěry. ŘSD proto nechalo oba mosty uzavřít pro nákladní dopravu nad 3,5 tuny a snížilo zde povolenou rychlost na padesát kilometrů v hodině.

„Na mostech jsou uzavřeny mostní závěry, vysunuta ložiska mimo své přípustné meze a dochází k nerovnoměrným pohybům mostních podpěr. Dopady poruch už se nyní projevují například tím, že se na mostech drtí římsy," přiblížil dříve škody na mostech mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Mapka DTP MSD

Zhotovitel společnost Eurovia měl v rámci reklamačního řízení zjistit příčinu poruch a do včerejšího dne navrhnout technické řešení oprav. Přestože obě společnosti jak ŘSD, tak Eurovia spolu komunikují, musí se celý předložený koncept řešení předělat a doplnit.

„Předložený koncept sanačního opatření obou mostů je nedostatečný a je nutné ho doplnit ve všech předložených bodech. Zároveň nebyla dodána technická zpráva projektu. Žádáme proto po Eurovii zpracování celého realizačního projektu. Stav mostů detailně monitorujeme, zatím nemáme data, která by nás vedla k okamžitému uzavření obou mostů. Běží reklamační řízení a to má jasná pravidla," přiblížil aktuální situaci kolem mostních přiváděčů mluvčí organizace, která má pod správou všechny silnice první třídy a dálnice v republice. Termín dodání přepracovaného konceptu oprav obou mostů ještě nebyl stanoven.